Prieš kurį laiką „Delfyje“ pasirodė
intriguojanti vienos „patriote“ save laikančios panelės, Seimo nario
konservatoriaus (vis „rusų puolamo“ urvinio antikomunisto, „Pro patrijos“
draugelio...) Lauryno Kasčiūno etatinės patarėjos Kamilės Šeraitės straipsnis
antrašte „Ar
tokie žmonės gali mokyti Lietuvos vaikus?“. Jame ne be didžiulio
pasipiktinimo postringaujama apie du esą „prorusiškus“, „nelojalius“ pedagogus
– Vilniaus „Santaros“ gimnazijoje dirbančius istorikę Elą Kalnaitę ir muziką
Liną Avižienį.
Įdomu – kas gi čia nutiko, kad prie šių dvejų mokytojų ėmė ir pristojo mūsiškiai šiaudiniai „patriotai“? Ogi pasisakė „demokratinėje“ Lietuvoje draudžiamomis temomis. Tiksliau – išreiškė draudžiamas nuomones.
Pradėkime nuo E. Kalnaitės, kurios
„nuodėmė“ buvo tai, kad ji „Veidaknygėje“ („feisbuke“) viešai pasidalino eretiška
(!) medžiaga apie 2-ojo pasaulinio karo istoriją kurioje buvo konstatuojamas
paprasčiausias Suomijos, Danijos ir kt. „respektabilių“ šiaurės Europos šalių
kolaboravimo su Trečiuoju Reichu faktas, į Rytų frontą prieš TSRS pasiuntus
daugiatūkstantines „Waffen SS“ galvažudžių pajėgas. Galbūt, nepatogus dabarties
Vakarų istorijos perrašinėtojams, bet visgi faktas. Taigi, tokia istorikės
„nuodėmė“...
O kaipgi su L. Avižieniu? Čia
„nusikaltimo“ būta dar didesnio. Mat jisai išdrįso toje pačioje „Veidaknygės“
platformoje pasidalinti medžiaga, kurioje teigiamai pasisakoma apie socializmą
ir komunizmą. Taigi taip „nepatriotiška“... Juk lietuviai ir Lietuvos piliečiai
neturi teisės ne mąstyti apie alternatyvią santvarką kapitalizmui – ekonominiu
išnaudojimu, politine apgaule ir masine debilizacija paremtai sistemai, kurioje
vykstančios žvėriškos konkurencijos sąlygomis žmogus žmogui darosi vilkas...
Ar jie padarė ką nors nusikalstamo? Ar jie
nusikalto prieš savo mokinius? Konkrečiai. Aišku, ne. Tiesą sakant, tiek
Kalnaitė, tiek Avižienis faktiškai naudojosi formaliai 1992-ųjų Konstitucijos
garantuojama teise į laisvą žodį. Nei daugiau nei mažiau. Bet panašu, kad
Lietuvoje tokie dalykai kuo toliau, tuo labiau tėra gražios iškabos ne tokiai
jau gražiai tikrovei pridengti...
Dar iki panelės K. Šeraitės rašliavos
šiuos du „tautos išdavikus“ (kaip juos vadintų mūsų buržuaziniai nacionalistai)
išviešino vienas didžiausių mūsiškių landsberginio patriotizmo korifėjų –
konservatorių klounas, etatinis VSD provokatorius Algis Ramanauskas
(„Greitai“)*. Tarp kitko, jei ne šio „šaunuolio“ vykdyti internetiniai
„demaskavimai“, apie Santaros gimnazijos „eretikus“ pati Šeraitė tikriausiai
nebūtų nė parašiusi.
Beje, pastaroji savo „opuse“ liejo
nepasitenkinimą, kodėl gi tokiems asmenims vis leidžiama dirbti Lietuvos
švietimo sistemoje, taip sakant, prieiti prie vaikų (o ką – jiems irgi
draudžiama mąstyti, formuotis savą tikrovės supratimą?..). Tai ką, išmes? Reikėtų
pasidomėti. Visgi nebūtų nuostabu. Tik prisiminkime, kaip prieš kelis metus
visai jokios „politikos“ Lietuvos mastu, atrodo, nei varęs, nei propagavęs
informatikos mokytojas, kauniškis Laisvūnas Muralis buvo išmestas iš darbo vien
dėl to, kad „Veidaknygės“ paskyroje suabejojo
dar viena „šventa karve“ – 2014-ųjų Ukrainos „Maidano“ perversmu...
Tokia tad tikrovė mūsų Lietuvoje. Jei
dirbi pedagoginį darbą ir tau kažkas nepatinka (t. y. jei tavo įsitikinimai
neatitinka dabartinės „oficialiosios nuomonės“) – sėdėk po šluota kaip tyli
pelė ir tylėk. Diskusijos nevyksta, o kažkokie eretiški pasisakymai – stačiai
draudžiami, virš jų kabant pastoviai „baudžiako“ (pagal 170 BK str.) grėsmei...
O tai, nors graudu, savotiškai yra ir juokinga. Kodėl? Nes dabartiniai mūsų
patriotėliai, liberalai, „demokratai“ ir buržuaziniai nacionalistai labai
mėgsta svaičioti, kaip „prie sovietų“ nebuvę jokios žodžio laisvės ir t. t.
Ar jie neteisūs? Bent dalį tiesos (būtent
– dalį...) jie tikrai pasako. Pažvelkime į brežnevinio „sąstingio“ TSRS –
rasime dar nuo stalininių laikų (nepaisant skambių frazių apie
„atsinaujinimą“...) nusistovėjusią konformizmo, išverstų kailių ir
„stukalinimo“ tendenciją. Vien tam, kad būtų buvęs apsaugotas (ir pateisintas)
ramus bei sotus raudonųjų pseudokomunistinių biurokratų gyvenimėlis. Vietoje
diskusijos su idėjiniais priešininkais – persekiojimai. Kurių tuomet (nebe karo
ar ginkluotos revoliucijos metu) visai nebereikėjo. Nes, be kita ko, marksizmu
(tiesa – ne pseudomarksistine tuometės TSKP scholastika) ginkluoti kadrai dar
tada būtų kuo puikiausiai galėję viešuose debatuose sudoroti apgaulingais
buržuazinės „laisvės“ šūkiais žongliravusius antitarybinius disidentus. Visgi
buvo, kaip buvo ir nutiko, kaip nutiko.
Bet istorija juda permainingai ir
šiandien, praėjus kone 30-iai metų nuo kapitalizmo restauravimo TSRS (ir
Lietuvoje, kaip jos sudėtinėje dalyje), panašioje padėtyje atsiduria esamo
buržuazinio režimo šalininkai. Jie diskusijų bijo. Nes yra per daug ištižę, per
daug buki, o gal – per daug ciniški, kad eitų į atvirą idėjinę konfrontaciją.
Kas reiškia ideologinį bankrotą. Tik šįkart – ne brežneviškai degradavusio
tarybinio socializmo, bet liberaliai vakarietiško kapitalizmo bei jo
landsberginių apologetų, tame tarpe – Šeraitės, Kasčiūno ir Ko. Su kuo juos ir
sveikiname.
Tuo tarpu paprastiems žmonėms tokie
marazmai anksčiau ar vėliau nusibos – ir tai tėra laiko klausimas...
Kibirkštis
* A. Ramanauskas-Greitai savo laiku yra atvirai prisipažinęs savo bendradarbiavimu (rengiant provokacijas) su VSD.
* A. Ramanauskas-Greitai savo laiku yra atvirai prisipažinęs savo bendradarbiavimu (rengiant provokacijas) su VSD.
Leninas:Imperializmas kaip aukščiausioji kapitalizmo stadija.
AtsakytiPanaikintiTos mūsų politprostituciu kalbos apie demokratiją jau darosi juokingos. Įvykdę buržuazine revoliucija, dabartiniai politiniai klanai apžerge valdžia ir stekena Lietuvą. Landzbergiuko atvejis parodė, kad valdžia tapo paveldima... Doram ir mąstančiam žmogui vietos Lietuvoje nebeliko!