Atėjo ir praėjo vadinamasis Lietuvos
nepriklausomybės 100-metis, nuskambėjo himnai, pompastiškos politikierių ir
kitų buržujų elito atstovų kalbos kalbelės. Kas šventė, kas nešventė, bet
kokios tai būta šventės ir kieno, deja, yra klausimas, kurio didelė dalis
žmonių nė neiškels. Mat, sako mums šiaudiniai patriotai, atsakymas paprastas:
taigi čia Lietuvos valstybė, gera ar bloga, bet „sava“ ir, girdi, net runkeliu
būdamas turi juk didžiuotis, kad esi lietuvis, kad esi jos pilietis... Argi ne
taip?
Leisime sau eilinį sykį pabūti labai jau nepatriotiškas pasakydami – nei velnio. Pažvelkime į viską realiai.
Taip, valstybė yra.
Koksai jos suverenitetas, tiesa, lieka dideliu klausimu, turint omeny šaly
besibazuojančias NATO karines pajėgas, ką bekalbėti apie ES viršenybę vietinės
valdžios atžvilgiu. Juolab, kad Sąjūdis savąją antitarybinę liniją grindė
būtent abstrakčiu nacionalinės nepriklausomybės reikalavimu. Bet tiek to. Eikime
prie banalesnių reikalų.
Štai praeitais
metais, anot
oficialių duomenų, iš Lietuvos emigravo virš 57 tūkst. žmonių. Bankrutavo
virš 2000 smulkių bei vidutinių įmonių, palikdamos eiles skurstančių bedarbių
ir išlaikytinių. Tiesa, bedarbystė nežymiai sumažėjo
nuo buvusių 8% iki 7%, šiemet būdama 7,5% - kuo valdžia, rodos, bandė girtis. Ar
tai didelis skirtumas? Juk pastaraisiais dešimtmečiais trečdalis tautiečių
paliko Marijos žemelę, o kadangi bėgimas nenustoja, tai ir rodikliai laikosi.
Toks pat trečdalis, kaip įprasta, radosi ant
ar žemiau skurdo ribos. Valstybinė skola, tuo tarpu, ir toliau
augo, 2017-aisiais sudarydama virš 43% BVP.
Negana to, praėjo
2017-aisiais, artėjusio lietuviško šimtmečio proga, ir naujas, taip sakant,
lankstusis Darbo
kodeksas, įteisinęs dar didesnę samdytojų, kapitalistų savivalę, o kalbas
apie didesnius atlyginimus kvalifikuotiems darbuotojams dažnu atveju taip
ir palikęs kalbomis.
Tuo tarpu „laisvos“
Lietuvos viršūnių šitai per daug nejaudino – tais pačiais metais, greta augusio
skurdo ir degradacijos, taip pat augo ir BVP, dargi pralenkdamas
ES vidurkį. Rodiklis, tiesa, visai netinkamas realiam liaudies pragyvenimo
lygiui nustatyti, bet šį tą pasakantis apie tikrųjų visuomenės šeimininkų,
kapitalistų, pelnus, kuriems toliau augus, Lietuva ir kitu aspektu ne tik neatsiliko,
bet dargi pralenkė Europą, likdama
tikra savižudybių lydere. Apie ne mažiau sėkmingai augusias kainas,
alkoholizmą ir narkomaniją, nė nekalbame.
Ką visa tai rodo? Be
abejo, didžiulę socialinę, ekonominę bei politinę, ką bekalbėti apie moralinę,
degradaciją. Kas be ko. Bet tuo pačiu tai rodo, kokia ir kieno yra toji valstybė.
Mat valstybė, kaip
mokė klasikai, yra prievartos
aparatas, vienos klasės skirtas kitoms slopinti bei valdyti. Vergovinėje
santvarkoje, kokios būta senovės Romoje ar Egipte, valdžia, kaip ir
visuomeninės gamybos įrankiai, priklausė vergvaldžiams. Valstybė buvo jų
diktatūra. Feodalizme, kaip kad carinėje Rusijoje, karaliams ir ponams, kurių
žemes dirbo baudžiauninkai. Kokia santvarka, o atitinkamai ir valstybė, yra
dabar?
Atsakymas – kapitalizmas.
Santvarka, dažnu atveju formaliai pripažįstanti piliečių lygybę, bet
realiai atsiremianti į dar vieną išnaudotojišką sistemą. Sistemą, kurioje
gamybos priemonės priklauso palyginti mažai gyventojų daliai, kapitalistams,
kuriems likusieji parduoda savo darbo jėgą, fizinę ar protinę, jog galėtų
išgyventi. Valstybė, kaip ir anksčiau, taip ir šičia, tarnauja viršūnei, t. y.
ji tarnauja buržujams.
Dabarties Lietuva – buržujų valstybė, oligarchų valstybė, aptarnaujanti šios klasės ir, geriausiu atveju, elitinio
jos personalo, interesus ir tuo pačiu slopinanti bet kokį žymesnį „apačių“,
paprastų dirbančiųjų, ant kurių veikimo patsai pastatas ir stovi,
pasipriešinimą. Ir tokia padėtis – ne atsitiktinė, bet dėsninga ir
atsikartojanti, kad ir skirtingomis formomis, visuose kraštuose, kuriose tik
gyvuoja kapitalo sistema.
1990 m. kovo 11 d. Lietuvos respublika, buvusi dabar romantizuojamos 1918-1940 m., vadinamosios Vasario
16-os Lietuvos, tąsa, rėmėsi ligtolinės Lietuvos valstybingumo formos, LTSR,
sunaikinimu.
Kokia buvo prieš beveik 30-į metų įvykusio perversmo esmė?
Kokia buvo prieš beveik 30-į metų įvykusio perversmo esmė?
Labai paprasta, nors
dažnas ir suprasti nenori: eilę dešimtmečių puvusios ir nuo liaudies masių atitrūkusią
privilegijuotą „raudonųjų buržujų“
kastą sudariusios TSKP nomenklatūros viršūnės, veikdamos iš vien su KGB ir
padedamos JAV spec. tarnybų, suorganizavo vidujinį perversmą, kuriame Sąjūdis
bei panašūs judėjimai tebuvo marionetės didesniame žaidime. Rezultatas – TSRS sunaikinimas, dešimtis metų liaudies
sukurtus turtus išparceliavus tai buvusiems
Kompartijos bilietų nešiotojams, tai paprasčiausiems spekuliantams, kurie, veikdami be menkiausių skrupulų, netrukus tapo tikrų tikriausiais buržujais,
gamybos priemonių savininkais ir samdomojo darbo šeimininkais.
Tuo būdu 1990-ieji
virto TSRS
įvykusios pasaulinį mąstą įgavusios kontrrevoliucijos, buvusio socializmo
šalyse grąžinusios kapitalo diktatūrą, laikotarpiu. Šios epochos produktu buvo ir
dabarties Lietuvos respublika, buržujais oligarchais tapusių buvusių
pseudokomunistų nomenklatūrininkų ir niekingų spekuliantų valstybė, turtų
perdalijimą, stačiai tariant, liaudies apiplėšimą įteisinusi dar iki 1992-ųjų
Konstitucijos paskelbimo, 1991-aisiais su patriarcho V. Landsbergio patepimu
išleidus valstybinio
turto privatizacijos įstatymą.
Didžioji lietuvių tautos dauguma, būtent proletarai,
samdomo darbo žmonės, o kartu su jais ir darbo valstiečiai ir inteligentai, „ant
savęs“ dirbantys smulkūs verslininkai ir mažažemiai ūkininkai – šioje valstybėje
liko ir tegalėjo likti už borto. Visa
tai – dėsninga ir kuo toliau, tuo mažiau lieka kvailas „tautinės valstybės“
iliuzijas puoselėjančių naivuolių.
O štai čia ima ir
išlenda tūlas trispalviu skuduru mosuojantis nacionalistas, garsiai šaukdamas: dabar
blogai, bet tai dėl to, kad nusigręžėm nuo tautinių vertybių, nuo tikrųjų Vasario 16-osios idealų! Skamba
gražiai, netgi romantiškai. Dažnam žmogeliui, patriotiškam lietuviui, taip
sakant, norėtųsi tuo patikėti. Visgi kažkokia paguoda...
Bet ir čia
pasidomėjus beliktų nusivilti, mat liaupsinamoji
tarpukario Lietuva, savo apgailėtinu skurdu prilygusi tam, kas dabar
vadinama „trečiojo pasaulio šalimis“, nuo pat pradžios 1917-1918-ųjų sankirtoje
tebuvo Vokietijos imperijos vasalatas,
vėliau perėjęs Pirmąjį pasaulinį karą laimėjusiųjų Antantės imperialistų
žinion.
Toji tarptautinio
kapitalo valstybė su savo nacionaliniu buržuaziniu elitu buvo tokia pat pamotė paprastam lietuviui, doram darbo žmogui, kaip ir
dabarties. Tautiškas šydas tik dengė tas pačias „vertybes“ – kietą, šaltą
pinigą. Tada litą, dabar jau eurą. Skyrėsi
nebent detalės, bet ne esmė!
Medžiagos šiuo
klausimu virtualioje erdvėje jau turime (žr.: J.
Žiugžda apie vasario 16-os Lietuvą; Istorinė
tiesa apie vasario šešioliktąją), užtat čia į tai nesigilinsime. Kas norės
ir netingės, pasiskaitys ir susidėlios galvoje reikiamus taškus. Na, o kas nori
tikėti pasakomis, toliau tikės. Kol gyvenimas neužduos smarkiau per galvą. Mat
iliuzijos dažnu atveju sunkiai palieka žmogaus sąmonę. Bet paliks – niekur nesidės.
Patsai gyvenimas jas muša, muša ir išmuš.
Mes, savo ruožtu, tik
stengsimės šitai pagreitinti ir tikslingai pakreipti, kreipdamiesi į visus
dorus ir sąmoningus Lietuvos žmones, bet ypač tą dalį mūsų jaunimo, kuris neabejingas
savojo krašto likimui. Sakydami aiškiai: šventė valstybę buržujai, šventė
politikieriai, šventė tuštybių ištroškę pramogautojai, šventė ir nuoširdžiai
melu patikėję naivuoliai. Šventė valstybę... Kieno? BURŽUJŲ VALSTYBĘ,
IŠNAUDOTOJŲ VALSTYBĘ, PAVERGĖJŲ VALSTYBĘ.
Švęsti tokią valstybę
palikime buržujams ir jų pakalikams. Mes, tuo tarpu, ne švęsime, bet kaip
galėdami dirbsime ir kovosime. Šviesdami ir šviesdamiesi, skleisdami tiesą
darbuose, mokyklose ir universitetuose, vienydamiesi ir organizuodamiesi,
keldami gyvybinės reikšmės socialinius bei ekonominius klausimus, sėdami dirvon būsimojo socialinio išsivadavimo sėklas.
Kibirkštis
Komentarų nėra:
Rašyti komentarą