Pamirškite, jog rugsėjo pirmoji yra neva
mokslo ir žinių šventė. Iš tiesų ši rugsėjo pirmosios šventės tradicija dabar
tebeturi prasmės tik tiek, kiek tai, nepaisant įsigaliojusio vienadienio
draudimo, leidžia padidinti pelnus alkoholio ir kitų svaigalų pramonės mašinai.
Paradoksalu, tačiau kiekvienais metais sisteminė žiniasklaida ir vyresnioji
visuomenės dalis reiškia „susirūpinimą“ į mūsų vis labiau primityvėjančius ir į
hedonistinį gyvenimo būdą belinkstančius paauglius, kurie pirmąją rudens dieną
dažniausiai praleidžia su buteliu ar cigarete rankose, masiškai besiburdami
miesto centruose.
Kiekvienas save prie „suaugusių“
priskiriantis pilietis pasipiktinęs tokia neteisybe, jog „jaunimas jo laikais
buvo visiškai kitoks“, puola grūmoti klaviatūra kokiame nors sisteminės
žiniasklaidos straipsnio komentaruose.
Taigi kokia to esmė?
Esmė ta, jog tokios dienos, kaip kad ši,
parodo labai geras (netgi sociologines) visuomenės tendencijas.
Visų pirmą tikrai netvirtiname, jog toks
dabartinio jaunimo elgesys yra nulemtas vien tik santvarkos ir socialinės
matricos, kurioje gyvename, savybių. Jaunimas svaiginosi (tik ne taip masiškai)
ir „linksmai“ leido laiką, kad ir tarybinėje sistemoje (dabar tikrai
nesiruošiame įrodinėti gera ar bloga ji buvo). Tačiau reikalas yra tame, jog
tarybinėje sistemoje, atvirkščiai nei buržuazinėje šiandienos Lietuvoje, gerti
alkoholį vaikams viešoje vietoje ir ypatingai matant suaugusiems buvo
praktiškai neįmanoma ir tai buvo laikoma kaip labai smerktinas elgesys iš
visuomenės pusės. Bet koks anuometinės sistemos pedagogas ar šiaip padorus
pilietis pamatęs nepilnamečius su degtinės buteliu, būtų iškvietęs miliciją,
arba mažų mažiausiai griežtai sudrausminęs.
O kaip yra buržuazinėje visuomenėje?
Buržuazinė visuomenė yra iš pagrindų
suskaldyta į turtuolius ir varguolius, kurių esminis tikslas yra susimokėti
mokesčius ir „išlikti konkurencinėje aplinkoje“, todėl čia iš pamatų kyla
gyvenimo filosofija, kuri remiasi posakiu „ne mano daržas, ne mano pupos“.
Todėl, žinoma, dauguma tėvų nori, jog jų
pačių vaikai nesigadintų smegenų ląstelių su velnio lašais, tačiau gyvendami
visiškai atomizuotoje ir amorfiškoje masėje (šiandienos Lietuvoje) ir netyčia
kur nors užmatydami kitų tėvų vaikus darant tą, kas šiaip normaliems tėvams
būtų netoleruotina ir net įstatymais neleistina, mintyse pagalvoja, jog „jų
vaikai taip tikrai nedaro“, o ką daro šitie „tai ne mano reikalas“. Todėl
faktiškai taip dauguma save „suaugusiais“ bevadinančių individų prisideda prie
visos Lietuvos (o taip pat ir jų pačių) degradacijos. Tokia yra buržuazinės,
miesčioniškos visuomenės realybė.
Mokinys viršesnis už
mokytoją.
Buržuazinėje visuomenėje galimi ir dar
didesni cirkai.
Dažnai girdime iš mokytojų, jog
„mokiniai turi daugiau teisių nei pareigų“ ir panašius teiginius,
nusiskundimus. Žinoma, tai yra neabejotina tiesa.
Bet tam, kad išsiaiškintume, kodėl taip
yra ir kas sukuria tam prielaidas, tereikia užduoti sau vieną paprastą
klausimą: o kas gi yra mokytojas šiandieninėje sistemoje ir ar jis turi
autoritetą?
Na, kai kurie landsberginės politinės
pseudo-filosofijos apologetai savu laiku teigė,
jog ir mokytojai yra agresyvi penkta kolona Lietuvoje, kuri veikia Rusijos
naudai.
Tai tik vienas iš pavyzdžių, kuris
atspindi dabartinę pedagogo profesijos padėtį šalyje. Jie tėra patyčių
objektas valdančios oligarchijos akyse.
Mokytojas neuždirba kapitalistui pinigų,
neneša pelno, pridedamosios vertės, todėl šioje sistemoje, kurioje vienintelis
tikslas yra kapitalas ir jo nešamas pelnas, jis yra visiškas nulis. Tokia yra
realybė ir iš to sekantis valdžios elgesys su mokytojais.
O koks iš mokytojo autoritetas?
Autoritetai dabar yra visokie „sėkmingi“ verslininkai, vadovai, valdininkai ir
kiti kapitalo šulai bei aptarnautojai. Svarbiausia įsitaisyti kuo šiltesnę vietelę...
Juk net pats santvarkos pavadinimas kapitalizmas
skelbia, jog dievas čia yra ne žmogus, o kapitalas. Todėl, kas arčiausiai
kapitalo, tas arčiausiai dievo.
Kai pagalvoji, jog jei gyventume
Afrikoje ar vargingesnėjse Azijos šalyse, tai pedagogų iš vis nereiktų... O kam
jie? Vaikams mokslo fiziniam darbui kokiam vakarų kapitalo fabrike tikrai
nereikia, o beto ir laiko neužtenka... O vat Lietuvėlėje tai tuos gojus dar
reik ne tik skaityt ir rašyt išmokyt, bet ir skaičiuot, kad galėtų tinkamai
kapitalą administruot savo biuruose...
Tad per daug nesistebėkime šios
buržuazinės visuomenės vaisiais. Geriau kilkime į kovą už žmogiškumą: kviečiame
neabejingus mokinius, mokytojus ir visus kitus norinčius prisidėti prie kovos,
jungtis ir dirbti už savo ateitį po viena vėliava.
Parašė: Lukas Glovackas
''Rugsėjo pirmoji – buržuazinės visuomenės nihilizmo ir susvetimėjo atspindys''
AtsakytiPanaikintiGal turėtu būt ''susvetimėjimo''?
toliau:
''Na, kai kurie landsberginės politinės pseudo-filosofijos apologetai savu laiku teigė, jog i mokytojai''
gal turėtu būt ''ir''?