Didelis, neišmatuojamas davatkų
džiaugsmas, Lietuvon atvykus Vatikano šeimininkui, popiežiui Pranciškui. Kas
tik netingėjo – nuo aršiausių fanatikų iki eilinių „drungnų katalikų“ – išėjo į
Vilniaus gatves papos pasitikti. Su gėlėmis, vėliavomis ir maldomis ant lūpų ir
buvusia etatine TSKP – dabar „nepriklausomos“ Lietuvos ir ES politine
darbuotoja – panele Dalia Grybauskaite priešakyje. Skambant fanfaroms, „romiosioms
avelėms“ nepagailėta pripūsti miglos debesų. Todėl nenuostabu, kad lietuviams
išlydėjus popiežių, daugelis klausimų lieka nesuprasta. Pasinaudokime proga
juos išsiaiškinti.
POPIEŽIUS – DIRBANČIŲJŲ DRAUGAS?
Dažnam atrodo, kad popiežius Pranciškus –
kairiųjų pažiūrų atstovas, skaityk, didžiausias antikapitalistas. Kai kurių
mūsų fašistuojantiems lietuviškai „tautiškiems“ katalikams (Radžvilo-Sinicos
„Pro Patria“ sambūriui), jis – kone bolševikas. Imk tik ir žiūrėk, kokį ženklą
jis priėmė iš Bolivijos prezidento Evo Moraleso rankų!* Taip juk negalima –
juolab „šventajam tėvui“, – sako jie. Tuo tarpu kiti džiaugiasi, esą pagaliau
Vatikano sostan pateko pažangus, prieš stambiąsias monopolijas pasisakantis
žmogus. Gal dar užsislėpęs „išsivadavimo teologijos“ (Pietų Amerikoje
paplitusios eklektiškos katalikų srovės, jungiančios krikščionybę su marksizmo
mokymu apie klasių kovą) šalininkas – ką gali žinoti? Žodžiu, Pranciškus
paviršium žiūrint gali palikti socialisto įvaizdį.
* 2015-aisiais metais popiežius Pranciškus
iš Bolivijos vadovo Moraleso sulaukė savotiškos dovanos – kryžiaus su nukryžiuotuoju
Jėzumi kūjo ir pjautuvo pavidalu. Pats vargu ar laikytinas socialistų (veikiau
kairiuoju socialdemokratu), Moralesas už tai susilaukė „šventojo tėvo“
kritikos, esą tokia dovana buvus netinkama.
Tačiau tikrovė visiškai kita. Pradedant
tuo, kad Pranciškus, kaip bet kuris popiežius, pirmiausiai yra Vatikano – jo interesų
(klasinių, ekonominių, politinių) bei mokymo (ideologijos) atstovas. Tuo tarpu
katalikybė niekad nebuvo „kairiąja“ jėga. Priešingai, Vatikanas istoriškai
pasižymėjęs, kaip išnaudotojų klasių (kadaise ponų feodalų, o pastaruosius du
šimtus metų – kapitalistų) reikalų gynėjas.
Ne išimtis čia Pranciškus, kuris dažnai
kritikuoja „nelygybę“, „neteisybę“, „individualizmą“ bei „vartotojiškumą“ ir,
bent simptomų lygmeniu, kalba teisingai. Blogi buržujai – fabrikantai,
bankininkai, spekuliantai. Skęsta aukse, kol likusieji (absoliuti dauguma)
vargsta, kad galą su galu sudurtų. Visuomenė, girdi, sumaterialėjus, o žmogus
žmogui – vilkas. Ir ką? Anot bažnyčios – palikime viską taip, kaip yra. Būtent,
kapitalistinę santvarką. Nejudinkime nė plytelės šio pastato. Verčiau įkalbėkime
kapitalistus, kad šie būtų „žmogiškesni“, taip sakant, jotų „runkeliui“ ant
sprando, bet kiek švelniau. Ne taip smarkiai. Pagal „krikščioniškos“ moralės
priesakus, kurie teigia pačią parazitinę sistemą (skaityk: privačią nuosavybę
ir samdomo darbo išnaudojimą) esant „šventa ir neliečiama“, bet kartu
reikalauja iš parazito „švelniai“, su „broliška meile“ ir „atjauta“ parazituoti
(išvertus žmonių kalbon, pvz., kokioje Maximoje Numavičius gali toliau sau
karaliauti – svarbu, kad nuo stalo numestų truputėlį daugiau trupinių
darbuotojams, taip sakant, pabūtų „socialiai atsakingu“). Išeina veidmainiška
„filosofija“. Išnaudoti kitus galima (jei kapitalistinė nuosavybė šventa ir
neliečiama, vadinasi, neliečiamas ir ekonominis parazitizmas) tik su plačia, krikščioniška šypsena.
Šios politikos ištakų ieškoti reiktų dar
19-ojo amžiaus gale, kai tuometis popiežius Leonas XIII paskelbė garsiąją
„Rerum novarum“ encikliką: išsigandę kaip niekad anksčiau kilusio darbo žmonių
judėjimo (profsąjungų, streikų ir t. t.) bei marksistinių darbininkų partijų,
bažnyčios hierarchai garsiai kreipėsi į „civilizuotųjų“ visuomenių viršūnes
(skaityk: buržuaziją), ragindami jas daryti nuolaidų savo „nelaimingiesiems
broliams“ (skaityk: proletariatui), antraip šie visai nueisią socialistiniu
keliu. Kas reikšią galą tiek kapitalistų, tiek bažnyčios turtams. Todėl to
nieku gyvu negalima prileisti.
Kokiems dar „bažnyčios turtams“, sakysite?
Tereikia pasidomėti, kokie (ar doleriais, ar eurais) milijardiniai turtai guli
Vatikano seifuose. Kokie tik neveikia katalikiški bankai ir biznio operacijos.
Nė nekalbant apie ištisų valstybių (tame tarpe Lietuvos, bet apie tai –
truputėlį vėliau) bažnyčioms skiriamą išlaikymą bei jų atleidimą nuo mokesčių. Tad
šie tariamieji „sielų ganytojai“ turi labai daug ką prarasti. Ir todėl joks ne
stebuklas, kad katalikų bažnyčia per amžius smerkė liaudies pasipriešinimą
išnaudotojams ir pavergėjams. Ar tokios įstaigos galva gali būti „liaudies“,
dargi „darbo liaudies“ draugu – turėtų likti nebent retoriniu klausimu.
JUODIEJI
BIOGRAFIJOS PUSLAPIAI
Visgi, konkrečiai kalbant apie dabartinį
popiežių Pranciškų (Chorchę Marijų Bergolją), vertėtų kai ką pasakyti. Taip,
popiežius nėra eilinis. Kokia prasme? Kaip žinia, jis ne iš Europos – bet iš
Lotynų Amerikos, būtent Argentinos. Kur gimė, užaugo, mokėsi ir pradėjo
dvasininko karjerą. Ne bet kur, o jėzuitų ordine, į kurį įstojo 1958-aisiais,
1973-iaisiais tapdamas jo vietiniu vadovu Argentinai.
Tais pačiais metais, kaip žinia,
kaimyninėje Čilėje įvykęs fašistinis perversmas, su JAV CŽV pagalba atvedęs
generolą Augustą Pinočetą valdžion. Nenuostabu, kad katalikų bažnyčios (kaip ir
kapitalistų oligarchijos) viršūnės šitai pasitiko su džiaugsmu. Tame tarpe ir
Chorchė Bergoljus (būsimasis popiežius Pranciškus). Argentinietiškiesiems
klerikalams, tuo tarpu, metas pasireikšti atėjęs truputėlį vėliau – panašaus
tipo valdymas šalyje įsitvirtino 1976-aisiais, valdžią užgrobus Chorchės Videlo
vadovautai karinei chuntai.
Chorchė Marijus Bergoljus (dabar Pranciškus) su Ch. Videlo |
Nors oficialiųjų Pranciškaus biografų (juk
nuo 2013-ųjų, kuomet šis perėmęs Vatikano vadžias praėję 5-eri metai, per
kuriuos norom nenorom teko į šiuos klausimus atsakinėti...) „Nešvariojo karo“
laikotarpį bandoma užtušuoti, ar netgi iškreipti į tariamą (bet tokią jau
mistinę, neapčiuopiamą) „rezistenciją“, faktai kalba patys už save – visą tą
laiką Pranciškus, tada buvęs žinomu Chorchės Bergoljaus vardu, buvo artimas diktatoriaus
Videlo prietelius.*
* Apie visa tai lietuvių kalba galima
daugiau pasiskaityti Ramūno Alaunio straipsnyje „Ko
nežinome apie Romos katalikų bažnyčios popiežių Prancškų – Jorge Mario
Bergoglio?“
Ką visa tai sako apie popiežiaus asmenį,
turėtų būti lengvai suprantama. Fašistinių galvažudžių draugas, liaudies ir jos
geriausiųjų sūnų priešas. Štai kas tas Pranciškus. Niekuo ne geresnis už kitus.
Nes tik tokį ir imtų Vatikanan. Dargi vienas jo pirmtakų, kitos „socialinės“
(skaityk: demagoginės) enciklikos, „Quadragesimo anno“, savuoju turiniu itin
artimos „Rerum novarum“ autorius – Pijus XI, savu laiku atvirai sveikinęs
1923-aisiais valdžią užgrobusius Musolinio fašistus. Tad viskas gan dėsninga.
Pagal programą, taip sakant.
BAŽNYČIA
– PEDOFILŲ IRŠTVA
Lyg to būtų maža, turime visiems puikiai
žinomą katalikų bažnyčios piktžaizdę – tariamųjų dvasios tėvelių „meilę“
mažiems berniukams. Nors nuo 2013-ųjų Vatikanan atėjęs Pranciškus vis kalba
apie būtinumą „atsinaujinimui“, tikrovėje nieko panašaus nematyti. Štai vien
Vokietijoje kalbama apie daugiau, kaip 3000 kunigų pedofilijos atvejų per
pastaruosius dešimtmečius. Ir tai, aišku, tik tie, kuriuos kažkas oficialiai
užfiksavo – ką bekalbėti apie aibes kitų.
Atrodytų simptomiška, kad analogiški
skandalai kyla visam pasauly. Nuo Čilės iki Australijos ir nuo JAV iki Lenkijos
– kraštą, kurio dvasininkija ypač ciniškai gina savo „teisę“ į vaikų
tvirkinimą. Apie ką kalbame? Ogi dar 2013-aisiais, vos aušus mūsų dabartinio
popiežiaus Pranciškaus pontifikatui, vienas žymiausių Lenkijos arkivyskupų –
Jozefas Michalikas – pareiškė,
kad dėl pedofilijos kalti... patys vaikai! Kaip suprasti? Paprastai – šie,
palikę vieni po sudužusių tėvų santuokų ir šeimyninių konfliktų, per daug
artinasi prie kunigų, tuo būdu juos „sugundydami“ nuodėmei. Štai kokia
juodskvernio logika – auką paversti budeliu, o budelį (dargi pedofilą!) – auka (beje, net ir dabar, 2018-ais sklinda žinia, kad Lenkijoje pedofilus kunigus dangsto teisėsauga).
Ir viskas normaliai, niekas neturi didesnių priekaištų. Bent bažnyčios
viršūnėse. Ką puikiai parodo paties Pranciškaus darbeliai šiam reabilitavus dar
jo pirmtako, Benedikto XVI nubaustą (vardu
pavarde kažkodėl neįvardijamą) kardinolą iš JAV, nesuvaldžiusio savo
homoseksualinio potraukio seminaristams...
Pedofilijos apologetas: arkivyskupas J. Michalikas |
Kas neturėtų kelti ypatingos nuostabos.
Juolab turint omeny pačią bažnyčios, kaip ekonominio vieneto, esmę. Juk
katalikų bažnyčia savo rankose jau ne vieną tūkstantmetį laiko milžiniškus,
sunkiai suskaitomus turtus. Kad juos išlaikytų, tam ir įsivedė celibato
institutą, viena vertus, neleidžiantį kunigams perleisti turtų savo
biologiniams palikuonims, kita vertus, įvedantį jiems pačiai žmogaus (kaip
gamtinės būtybės) prigimčiai prieštaraujantį lytinio veikimo apribojimą. Netgi
normalus vyras, gyvenąs celibato režimu, susidursiąs su didžiuliais psichiniais
sunkumais, kilsiančiais iš natūralių polinkių užgniaužimo. Todėl nenuostabu,
kad bažnyčios gretose istoriškai netrūkdavę nei ištvirkusių, „už durų“
suguloves įsitaisydavusių kunigų, kaip netrūkdavo ir tiesiog bepročių. Ką
bekalbėti apie „dievo tarnybon“ stačiai įmagnetintus iškrypėlius – homoseksualistus,
pedofilus.
Neišjudinus šio instituto, apie kokius tai
„atsinaujinimus“ (bent deklaruojamos „kovos“ su pedofilija srityje) negali būti
nė kalbos. Aišku, jei tik tokie lozungai atspindėtų realius ketinimus, o ne
paprasčiausią demagogiją, eilinį sykį kreipiantis į naivias, apkvailintas ir
toliau uoliai kvailinamas tikinčiųjų (skaityk: „dievo avelių“) minias.
KATALIKYBĖ
IR LIETUVA
Tačiau grįžkime prie pačio popiežiaus Pranciškaus
vizito Lietuvon. Jis prasidėjo rugsėjo 22-ąją šiam atvykus į Vilnių. Įdomu,
sutapimas tai ar ne, bet šioji data tikrai istorinė. Ne dėl vizito, o žymiai
senesnio ir, tiesa, stačiai priešingo įvykio – garsiojo Saulės mūšio
1236-aisiais, kuomet mūsų (ir latvių) protėviai ties dabarties Šiauliais sumušė
į Pabaltijį įsibrovusių vokiečių kalavijuočių riterių gaujas. Jas Lietuvon
pasiuntė popiežius Grigalius IX, tų pat metų vasarį paskelbęs kryžiaus žygį prieš
lietuvius, mūsų protėviams pavergti ir žemėms užgrobti. Aišku, apie šią „nepatogią“
istorinę detalę nei „dvasinis tėvelis“, nei jį priėmę parazitinio elito
atstovai nekalbėjo. Bet kodėl? Argi ne todėl, kad dabarties Lietuva tampa šių
dienų kryžiuočių pastumdėle?
Saulės (Šiaulių) mūšis, 1236 m. rugsėjo 22 d. mūsų protėviai sumušė į Pabaltįijį įsibrovusius kryžeivius banditus |
Į šį klausimą bent iš dalies galėtume
atsakyti teigiamai. Mat Lietuva, pagal buržuazinę 1992-ųjų metų Konstituciją
būdama „demokratine respublika“, kurioje deklaruojamas valstybės ir bažnyčios
atskyrimo principas (43 str.: „Lietuvoje nėra valstybinės religijos“), realiai
išlaiko joje veikiančias katalikų bažnyčios įstaigas. Visa tai įtvirtinta dar
2000-aisiais tarp Vatikano ir Lietuvos (kuriai atstovavęs ilgametis
konservatorius ir uolus landsbergistas Algirdas Saudargas) pasirašytame
susitarime, kuris dargi atleidžia bažnyčią nuo mokesčių valstybei.
Vien čia matosi, kas kam vadovauja ir
pagal kieno dūdelę šokama. Dar daugiau – kad vadinamoji konstitucija faktiškai
sumenkinta iki popiergalio, į kurį valdančioji buržuazija su savo politiniais
atstovais net rimtai nežiūri – jei jai šitai nereikalinga. Taip sakant, ji gali
būti naudojama nors vietoje tualetinio popieriaus. Kaip, pvz., ir užsienio
karinio bazių atveju, kurių buvimas, nors formaliai draudžiamas konstitucijos
(137 str.), yra realus faktas Lietuvoje veikiančių NATO poligonų pavidalu.
Ko kadaise troško kryžiuočiai, dabarties klerikalai pasiekė kone nepraliedami kraujo. Tiesiog veikdami šių dienų buržuazinės Lietuvos viršūnėles – daugiausiai buvusio TSKP aparato karjeristus, 1990-ųjų įvykių sūkuryje „išvertusius kailį“ ir patapusius „katalikais“, „patriotais“ ir, apskritai, „civilizuotais“ bei „tolerantiškais“ Vakarų liberalais demokratais...
Ko kadaise troško kryžiuočiai, dabarties klerikalai pasiekė kone nepraliedami kraujo. Tiesiog veikdami šių dienų buržuazinės Lietuvos viršūnėles – daugiausiai buvusio TSKP aparato karjeristus, 1990-ųjų įvykių sūkuryje „išvertusius kailį“ ir patapusius „katalikais“, „patriotais“ ir, apskritai, „civilizuotais“ bei „tolerantiškais“ Vakarų liberalais demokratais...
Tuo būdu sėkmingai tęsiamos ilgametės
katalikybės Lietuvoje tradicijos. Pradžioje buvusi vokiškųjų grobikų
(kryžiuočių) pretekstu „žygiui į Rytus“, paskui tapusi galingu ginklu lenkų
ponų rankose, prieš jų engtą bei išnaudotą lietuviškų „mužikų“ liaudį. Tiek
germanizacija, tiek polonizacija, apskritai šovinizmas ir tautos pavergimas –
tokie dalykai katalikų bažnyčiai nebuvo svetimi. Dargi 20-ame amžiuje, net po
1918-ųjų (1919-1920-ais pralaimėjus revoliucijai Lietuvoje) katalikų įstaigos
nesnaudė, tarnaudamos lietuvių tautos ir apskritai liaudies priešams. Mažai
teprisimenamas faktas, kad tuometis Vatikanas pripažino Vilnių Lenkijai, kuri,
Pilsudskio ir Želigovskio vedama, atplėšė šį kraštą nuo Lietuvos; kartu „šventasis“
sostas nesigėdijo remti 1926-ųjų gale „Marijos žemėje“ įsitvirtinusios
fašistinės diktatūros su dabarties „patriotų“ dievuku Antanu Smetona priešaky. Tad
apie ką dar kalbėti?.. Štai koks istorinis šleifas sieja Lietuvą su katalikybe,
su pačia bažnyčios įstaiga, kuriai atstovauja ką tik tai mūsuose besilankęs
popiežius Pranciškus.
SVETYS
SMULKIABURŽUAZINIAM KRAŠTE
Tiesa, dar vertėtų pakalbėti apie faktą,
kad pasitikti Popiežiaus į Vilniaus bei Kauno gatves išėjo tikrai didžiulės,
daugiatūkstantinės žmonių minios. Nepaisant to, ką čia parodėme ir galėtume
įvardyti, kaip mažų mažiausiai ne patį garbingiausią Lietuvos istorinį (ir
dabarties) patyrimą su katalikų bažnyčia.
Pradėkime nuo paprasčiausio – kad Lietuva
yra smulkiaburžuazinė šalis, po TSRS išardymo ir 1990-ųjų landsberginių
privatizacijų palikta be adekvataus ekonominio išsivystymo (skaityk: buvusios
pramoninės-gamybinės bazės), kas formuoja atitinkamą socialinę psichologiją,
žodžiu mentalitetą, kurio esmių esmė, alfa ir omega, yra miesčioniškumas.
Menkysta, turįs pakankamai daug, kad būtų
kas prarasti, bet pakankamai mažai, kad trokštų dar daugiau. Tipiškas smulkus
biznierius, spekuliantas ar vadinamosios „darbo aristokratijos“ atstovas,
trokštąs kad ir supuvusio, bet visgi šilto, ramaus, komfortiško egzistavimo. Tai
tipas, klestėjęs brežnevinėje TSRS (nors ir kitomis ekonominėmis aplinkybėmis)
ir, be abejo, išgyvenantis savitą aukso amžių dabar.
Šio elemento tiek Vilniuje, tiek Kaune
netrūksta, o kas liūdniausia, tai mūsuose netgi tie, kurie objektyviai
(socialine padėtimi) būtų priskirtini proletariato stovyklai, savo mąstymu
orientuojasi būtent į miesčionijos, vadinamos sentimentaliai skambančiu „vidurinės
klasės“ vardu, ideologiją. Proletarinio sąmoningumo, kad ir stichiniu pavidalu,
Lietuvoje maža, tad ir kalbėti apie kokią tai principinę, nuoseklią
rezistenciją „viršūnių“ primetamiems cirkams (politiniams ar kitokiems) iš
masių esamu metu būtų nerealistiška.
Šou: piemuo atėjo bandos ganyti... |
Kaip tik miesčionys ir apskritai
nesusipratę, vien dėl pojūčio, taip sakant, sensacijos, „pasižmonėti“ ėję
asmenys ir sudarė didžiąją dalį pastovinėti ant gatvių susirinkusių minių.
Vadinamieji „drungni“ katalikai, bene puikiausias to pavyzdys. Štai atvykęs
tėvelis – eime pasižiūrėti. Stokodami savarankiško mąstymo, ištroškę kažkokių
tai (be abejo, iš viršaus patvirtintų) autoritetų, čia mūsų ramieji miesčionys
turėjo puikią progą išvysti įdomų reginį. Ir išvydo.
Tuo tarpu niekas iš to nepasidarys geriau.
Nors Pranciškus, čia viešėdamas, negailėjęs sentimentalių pamokymą apie
krikščioniškąsias dorybes ar juolab poreikį būti „socialiai atsakingiems“ Daugiau
dėmesio verta nebent jo patarimas Lietuvai siekti tapimo „tiltu tarp Rytų ir
Vakarų“, kas, iš principo žiūrint, gal ir ne tokia bloga mintis. Bet netgi čia
matyti akligatvis, nes juk mūsiškis politinis elitas (būtent: politinis – nes
nemenka dalis lietuviškųjų kapitalistų suinteresuoti bizniu su Rusija) to jau
tikrai neprileis. Dargi pačią tokio „tilto“ idėją veikiausiai laikydamas „grėsme
nacionaliniam saugumui“. Kas neturėtų mūsų stebinti – norint valdyti tiek
protiškai, tiek moraliai atbukusią, miesčioniškumo persunktą visuomenę, išorės
priešo („rusai puola!“) baubas neapsakomai naudingas.
Juk romias aveles reikia ganyti. Argi ne
taip? Aišku, kad taip. Ką mūsiškiai buržujai su politikieriais jau kuris laikas
sėkmingai daro ir, išlydėjus papą Pranciškų iš Lietuvos, toliau sau darys.
Kibirkštis
Laukiau panašaus straipsnio, nes vemt norisi nuo mip stumiamo masiško papos liaupsinimo. Labiausiai apgailėtinas epizodas tai kai po susitikimo su papa į troleibusą įlipo pensininkė nešina trisplve vėlevėle, matyt nuo 1988 sąjūdžio mitingo laiku likusi šventa relikvija. Žmonėms ir sąjūdis ir romos tėvelis tai vienas ir tas pats. Apmaudu, nes tokie kvailiai sudaro 80% žmonijos
AtsakytiPanaikintiPuikus straipsnis.
AtsakytiPanaikintiPastebejimas, po papos nuotrauka, pataisykit pavadinima: "vilkas atejo bandos ganyti..."
AtsakytiPanaikinti