Kas tik nežino, kad šiais metais Lietuvos
buržuazinė valdžia mini savąjį šimtmetį. O greta jo, dar ir šimtmetį vieno iš
prieštaringai vertinamų pokario miškinių, dabar oficialiai vadinamų „partizanais“,
vadukų – Adolfo Ramanausko-Vanago. Netrūko triukšmo bei pompastikos, kažkaip
tai suradus eilę dešimtmečių nežinia kur trūnijusių pastarojo palaikų, bet
viršūnę reikalas tepasiekė praeitą savaitgalį jam surengtų valstybinių
laidotuvių metu. Kaip nekeista, šios pakasynos pasitarnavo ne vien
pseudopatriotinei propagandai, bet ir tapo dingstimi tarptautinio masto
skandalui.
Apie ką kalbame?
Dar išgarsintųjų laidotuvių išvakarėse
lietuviškos masinės (dez) informacijos priemonėse galėjome
skaityti apie tariamą Rusijos diplomatų „akibrokštą“ – kaip minėtosios
valstybės Užsienio reikalų ministerijos darbuotoja Marija Zacharova oficialiame
pranešime spaudai sukritikavo Lietuvoje įsibujojusį pokario miškinių kultą pabrėždama,
kad tas pats „Vanagas“, ne be daugelio kitų tariamų „didvyrių“, yra susitepęs
rankas nekaltų civilių krauju. Ką jį pasakė, puikiai žino ne vienas
lietuvis, katram tekusi proga išgirsti tiesioginius senolių liudijimus, vietoje
mokyklose pateikiamų „Briedžio“ leidyklos vadovėlių pasakų. Juolab senimas,
pats kažkada viską savu kailiu patyręs.
Tačiau mūsuose apie tai šnekėti uždrausta –
yra toksai 170-2 BK straipsnis, reiškiantis faktinę istorinių diskusijų
cenzūrą. Greta to atminkime oficialiąją liniją, kad „rusai puola“ – ir nekels
nuostabos, kad netrukus „ant kilimėlio“ Lietuvos Užsienių reikalų ministerijon buvo
pasikviestas
Rusijos ambasadorius Lietuvai Aleksandras Udalcovas. Neišgirdę norėtų
atsiprašymų, ar juo labiau reveransų tariamiesiems miškų „herojams“, mūsiškiai „teisuoliai“
su buvusiu komjaunimo sekretoriumi Linu Linkevičiumi priešakyje, paragino
ambasadorių krautis čemodanus ir nešdintis lauk – esą tokie Lietuvoje
nepageidaujami. Esą čia, Marijos žemelėje – „istorijos
perrašinėjimas netoleruojamas“. Tikrai taip – ne sykį jau perrašyta, dabar
padirbta pagal tikriausio urvinio nacionalizmo landsberginius kanonus,
istorija, ar tiksliau – josios interpretacija – kisti negali.
Tuo būdu miškinių vadeivos pakasynos virto
akstinu tarptautiniam skandalui. Girdi, ne tiek daug ir trūksta iki
diplomatinių santykių nutraukimo. Ambasadoriaus išsiuntimas iki jų – bene vienas
paskutinių žingsnių. Gerai tai ar blogai, kitas reikalas. Bet įdomu kas kita.
Būtent mūsiškėje „demokratijoje“ galiojanti „žodžio“, „minties“ ir „diskusijos“
laisvė. Tiksliau, jos farsiškumas. Ką puikiausiai parodė žymusis Vanagaitės
skandalas, kartu su bendru lietuviškos istoriografijos fonu.
Kai dėl pačio „Vanago“, kaip ir jį
supančio istorinio konteksto, nesiplėsime. Apie tai kas reikia, jau anksčiau
pasakyta. Verčiau pažymėkime, kas esmingiausia – kad dabarties Lietuvoje apie
miškinius kalbėti tegalima gerai, arba nieko. Tiek vietos gyventojams, tiek
užsienio diplomatiniams darbuotojams. Ir atitinkamo turinio filmukus
(kuriuose šlovinami nacistiniai kolaborantai) suka pati NATO. Tad ko čia
stebėtis? Viskas pagal dėdės Semo užsakymą.
Kibirkštis
Tiesiai sviesiai pasakius dabar jei issakysiu savo nuomone ir daugelio kitu pasisakymus -galiu patekt i (Magnolijos) juodaji sarasa ,nes jie nors mato balta,bet vistiek sako -juoda...kodel dauguma lietuvos zmoniu nejo i miska ,nes prie Smetonos labai buvo sunku
AtsakytiPanaikintiSakau NE vanagofilijai!
AtsakytiPanaikinti