Skamba labai negražiai, bet tokia jau
tiesa, pastarąją savaitę lyg yla iš maišo lendanti dvejose Kauno mokymo
įstaigose – „Santaros“ gimnazijoje, kur nusižudė
patyčių iškęsti nebegalėjusi 15-metė mergaitė; ir Aleksandro Stulginskio
mokykloje – daugiafunkciniame centre, kuriam laikinai direktoriauja žinomas
iškrypėlis, už
vaikų pornografiją teistas buhalteris L. Urbonavičius. Kasgi tai – nors ir
tragiški, bet atskiri ir izoliuoti įvykiai, ar vis tiktai gilesnių mūsų visuomenės
problemų pasekmės?
Pradėkime nuo faktų. Štai šį savaitgalį
iš gyvenimo pasitraukė „Santaros“ gimnazijos pirmaklasė, kuri, kaip aiškėja,
kentėjo nuo bendramokslių patyčių. Tarp kitko, gimnazijos direktorė šitai
neigia, mėgindama situaciją kaip galėdama geriau užglaistyti. Bet nieko
nuostabaus – juk šiltos vietelės prarasti nesinori, tuo tarpu savižudybių
gausa Lietuva jau kuris laikas randasi tarp „vedančių“ šalių, tad panašių
atvejų – apstu.
Suprantama – gyvenimas ne visada rožėmis
klotas. Būna, kad nesimato nė jokios ateities prošvaistės. Ypač vyresniems,
vidutinio ar vyresnio amžiaus žmonėms. Dalis jų neatlaiko naštos – ir suklumpa,
pakeldami prieš save ranką. Bet kaipgi jaunimui, kuriam kone visas gyvenimas
dar prieš akis? Taip pat imti ir žudytis? Jokiais būdais tai nėra sprendimas –
ypač tam, kas dar tik žengia į gyvenimą.
Bet visgi žudosi. Masiškai. Dar kiti,
ypač Vakarų šalyse, eina į mokyklas ginkluoti ir tiesiog koridoriuose šaudo
kitus. Ir tokių
atvejų vis daugėja. Pagaliau, šioje mėsmalėje patys mokytojai dažnu atveju
virsta jei ne paprasčiausiais mokyklos-kalėjimo prižiūrėtojais, tai savotiškais
įkaitais sužvėrėjusių, jokių ribų nebejaučiančių mokinių. Nenuostabu, mat, kaip
byloja liaudies išmintis – ką pasėsi, tą ir pjausi. O ką sėjame, nesunku
matyti, pažvelgus į dabarties visuomenę tokią, kokia ji yra. Be jokio
gražinančio grimo. Ir ką matome?
Žmogus žmogui čia – ponas arba vergas, vierchas
arba pastumdėlis, savanaudis „lyderis“ arba eilinis „žmogiškasis išteklius“.
Tokius santykius apsprendžia mūsų gyvenama kapitalizmo santvarka, kurioje
viskas stovi ant pelno ir dėlei jo vykdomo žmogaus išnaudojimo kito žmogaus. Arba
lipk kitiems per galvas, arba kažkas perlips ir sutraiškys tavąją. Štai taip –
ir jaunimas, geruoju ar piktuoju, kaip tik tokiam gyvenimui ruošiamas.
Jautresnėms natūroms, kurios, nors ir
nesugadintoms gyvenimo, bet kaip reikiant neužsigrūdinusioms, neapsišarvusioms
prieš jo metamas blogybes, visa tai atlaikyti kartais tiesiog neišeina. Betikslis,
perspektyvos stokojąs buržuazinės visuomenės gyvenimas daro savo ir, kaip
žinoma, beveik
pusė Lietuvos paauglių yra bent sykį svarstę apie savižudybę, kaip galimą
sprendimą. Ir, kaip matome, dalis jų apsisprendžia ne tik mąstyti, bet ir
daryti – štai Kauno „Santaros“ gimnaziją primenanti istorija dar praeitą vasarą
buvo
įvykusi sostinės Žvėryno gimnazijoje.
Tuo tarpu 2017-ųjų rudenį, ilgus metus
gyvenęs praktiškai asocialioje taip vadinamų socializacijos centrų ir globos
namų aplinkoje septyniolikmetis jaunuolis, kaip nenuostabu, smukęs dugnan į
smulkaus kriminalo pasaulį, irgi
pasitraukė iš gyvenimo – mat už chuliganiškus veiksmus vis labiau
fašistėjančios Lietuvos policijos pasodintas pusmečiui į areštinę, jis kentėti
nebegalėjo. Įstaigos, esą turinčios reabilituoti, perauklėti tokius žmones, tik dar labiau juos sugadina, vargingiausiųjų sluoksnių jaunimą stumdamos į
nusikalstamumo liūną.
Tokia tad tikrovė – ir būtų naivu
tikėtis pokyčių, kol mūsuose klestės toks žvėriškas žiaurumas, toks
nesiskaitymas su kitu žmogumi, apie kurį platoniškai moralizuoja šventeivos kunigėliai,
prieš rinkimus besireklamuojantys politikieriai ir kiti „visuomenės gerintojai“,
bet kuris yra ir liks, kol neišrausime jo su visomis šaknimis – su pačia
nežmoniškumą skatinančia buržuazine sistema.
Dabar eikime toliau – rašėme juk, kad
Kaune direktoriauti Aleksandro Stulginskio mokyklai ėmėsi pedofilas. Beje, ne bet
kokiai, o dargi ypatingai – krikščioniškai, taip sakant, katalikiškai, kurią
tiesiogiai kuruoja mūsų tariamieji sielų ganytojai... Štai 2014-aisiais jose
ramiai sau buhalteriavęs žmogysta, minėtasis L. Urbonavičius, įkliuvo
už tarnybiniame kompiuteryje laikytą vaikų pornografiją. Bet teistumas jam,
ne tik mokėjusiam gražbyliauti, o ir turėjusiam tvirtą „stogą“ ilgamečio mokyklos
direktoriaus V. Dubausko asmenyje, buvo panaikintas. Liko jis dirbti mokykloje.
Neišmetė jo niekas ir 2015-aisiais, kai šis ir vėl stojo
prieš teismą, tąkart – už sukčiavimą.
Lyg to būtų maža, L. Urbonavičių pamėgęs
22 metus direktoriaująs V. Dubauskas nusprendė eiti dar toliau ir paskirti savo
globotinį laikinai pareigas einančius Aleksandro Stulginskio mokyklos
direktoriumi. Kokia esmė dvejų šių vyrų tarpusavio santykių, lieka atviru
klausimu, bet viena aišku – kad V. Dubauskas, panašu, prieš
Kauno savivaldybę dangstydamas L. Urbonavičiaus „žygdarbius“, tiesioginiu
įsakymu laikinai direktoriauti mokymo įstaigai, užsiimančiai 3-16 metų vaikais,
pavedė ne šiaip kokiam nusikaltėliui, bet stačiai pedofilui.
Štai kas vyksta Lietuvoje! Ir ne kur
kitur, bet dargi katalikiškoje, moralizuoti visuomenę pretenduojančioje
įstaigoje. Bažnytinės vertybės ir krikščioniška moralė, taip sakant – visame juodskverniškame
gražume. Bet ko norėti? Vienok kaimyninėje Lenkijoje, kurią kai kurie mūsų fašistuojantys
patriotėliai laiko bene labiausiai sektinu pavyzdžiu Lietuvai, net
arkivyskupai teisinasi, esą
dėl pedofilijos kalti ne mūsų „dvasiniai tėveliai“, bet patys vaikai! Nebūtų
nuostabu, jei paaiškėtų, kad panašiomis nuotaikomis gyvena ir mūsų urbonavičiai su dubauskais.
Ir vis dėlto mūsų buržuazinė valdžia,
ypač prezidentė D. Grybauskaitė su premjeru S. Skverneliu, postringauja, kaip
mūsuose viskas gražu ir gera. Pastarasis, tarp kita ko, naujųjų
metų proga pareiškė, esą Lietuvoje „byra ilgus metus kurptos korupcinės
schemos“ – taip jau byra, premjere, kad net kasdieniškiausius dalykus, kaip kad
mokslo ir ugdymo įstaigas, yra apraizgęs tikrų tikriausio švogerizmo tinklas,
ginąs ne vien vagis ar korupcionierius, bet dargi pedofilus. Ką bekalbėti apie visokias kildišienes ar juo labiau masiulius.
Taigi, tokie yra faktai. Nevyksta jie
visiškai atsitiktinai ar izoliuotai. Ne – toli gražu. Visi jie tarpusavy susiję,
susirišę ir susipynę į vieną didelį, sudėtingą ir nenusakomai bjaurų tinklą.
Tinklą melo, prievartos ir išnaudojimo, vedančio link galutinio Lietuvos
susinaikinimo. Ar jame visai susipainioti ir uždusti purvuose, vaikantis aukso
veršio ir tetrokštant šiltesnės vietelės, ar visgi pasakyti „ne“ ir priešintis –
į tai kiekvienas ir atsakykime sau pačiam įvertinę, kokio gyvenimo, kokios visuomenės mes trokštame.
Kibirkštis
Oj tik nereikia. Šlovinamais tarybiniais laikais mokykloje patyčios tiesiog klestėjo ir niekam tas nebuvo įdomu. Tuo tarpu dabar jau nuo darželio vykdomos antipatyčių ugdymo programos ir visi vaikai žino, kur gauti pagalbą. Mano vaikai mokosi mokykloje,tai gerai žinau, kad tos programos VEIKIA. Su nuoskauda prsimenu savo vaikystę, kai problema buvo tiesiog ignoruojama. Taip pat,kaip ir pedofilų bei priekabiautojų problema - jie buvo,apie juos visi žinojo ir patylomis kalbėjo, bet jų pajudinti nebuvo įmanoma, nes juk TSRS tokios problemos negalėjo būti. Šlykšti veidmainiška santvarka.
AtsakytiPanaikintiNežinau, iš kokio medžio iškritote. Tik pažvelkite, kas dabar mokyklose darosi. Kas per TV rodoma; kokia kultūra, kokios "vertybės". Straipsnio autorius teisingai rašo - tai jau KALĖJIMAI. Patyčių vienų ar kitų būta ir anksčiau, būta visada; vaikai bus vaikai, paaugliai bus paaugliai. Bet tokio žiaurumo, peržengiančio sveiko proto ribas, atleiskite - to jau nebūdavo kad ir mano laikais (gimęs 64-ais). Kaip nebūdavo ir to, kad mokytojams tektų bijoti mokinių. NEBŪDAVO! Lyginant su dabarties "nepriklausomos" Lietuvos piktžaizdėmis, ano meto ir ydos palyginus tebuvo nekalti vaikų žaidimai. Tik labai įdomu - anksčiau komentavęs "Žmogus" - tai buržujus, leidžiąs savo vaikus privačion mokyklon su nukenksminta, t'sakant, sterilia aplinka, ar koksai "elfas", VSD apmokamas "hibridinio karo" pėškiukas?..
AtsakytiPanaikintikaip neklestes patycios, jei mokytojas yra nuvertintas iki tarno , jis tik atlieka paslaugas, Sakaliene su savo istatymu dave visiska laisve siauteti patycioms, kuriame apibreze vaiku teises, visiska laisve daryt ka uzsigeidzia,apribojo tevu teises, bet neapibreze nei vaiku pareigu, nei atsakomybes.
AtsakytiPanaikinti