Istorija rodo, kad politikai dažniausiai
žlunga dėl 3-jų priežasčių: pinigų, alkoholio ir sekso. Dėl pastarosios
priežasties buvęs Seimo narys K. Pūkas buvo nupūstas nuo politinės scenos
tiesiog kaip pūkas. Dabar jau į įvairiausių seksualinio priekabiavimo istorijų
verpetą patenka ne tik politikai, bet ir menininkai, mokslininkai, biznio
atstovai, nacionalinių premijų laureatai bei šiaip žinomesni žmonės.
Pagal senovės graikų tautosaką, Trojos
karas prasidėjo dėl moters. Z. Froidas sukūrė visą teoriją apie žmogaus
seksualumo įtaką visuomenės procesams. Anot šios teorijos, įvairiausi
visuomeniniai sukrėtimai prasideda būtent dėl sublimuoto lytinės individualaus
žmogaus energijos proveržio įvairiose gyvenimo sferose. Šios idėjos tapo
„seksualinės revoliucijos“ (Z. Froido mokinio psichologo ir sociologo V. Raicho
terminas), kuri įvyko Vakaruose praeito amžiaus antroje pusėje, teoriniu
pagrindimu.
Dabar visuomenė tarsi keršija savo
nariams už tokį lengvabūdišką požiūrį į tarpusavio santykius. Vakarų pasaulyje
vyksta savotiška seksualinė kontrrevoliucija. Įžymūs vyrai krenta vienas po kito
kaip rudens lapai nuo medžio.
Mūsuose prie viso to dar prisideda
ir kai kurios specifinės
socialinės-politinės aplinkybės. Itin pamėgtas politiniuose ir akademiniuose
sluoksniuose istorijos perrašymas – pasirodo pavojingas dalykas. Ir ne tik dėl
galimų geopolitinių pasekmių. Jis pavojingas ir atskiriems šio proceso
dalyviams. Kol buvo perrašoma karų, revoliucijų ir valstybių istorija,
konkrečių žmonių tai lyg ir neliesdavo. Lietuviško elito atstovai noriai
dalyvaudavo „nepriklausomybės kovų“ mitologijos kūrime. Dabar ši
„perrašinėjimo“ tendencija visai logiškai nusidriekė ir iki individualių
gyvenimiškų istorijų.
Pirmiausiai tai palietė jautriausią ir
svarbiausią tarpasmeninių santykių sferą – pagrindinį instinktą. Ir pirmiausiai
nuo to nukenčia istorijos perrašymo bei jos etnizavimo entuziastai ir autoriai.
10-15-20 metų senumo dviejų žmonių seksualinių santykių istorijos, kaip, deja,
ir visuotina istorija, šiandien interpretuojamos antiistoriškai, be istorinio
konteksto. Jos pateikiamos pagal „naujų liberalių vertybių“ standartus,
orientuojantis į dominuojantį naujamadišką vakarietišką „trendą“.
Kita vertus, lietuviško kapitalizmo
ypatumai šiandien prasiskverbė į visas visuomeninio gyvenimo ląsteles. Laisva
ir demokratiška „atvira visuomenė“ plačiai atvėrė visus savo kanalizacinius
liukus. Pelnas šiandien – tai ne tik pinigai, bet ir piaras, šlovė, valdžia,
ryšiai, pramogos, pasitenkinimas ir panašiai. Kadaise, dar „Perestroikos“
laikais, viena moteriškė televizijos eteryje neatsargiai pasakė, kad Tarybų
Sąjungoje sekso nėra, o yra meilė. Anuometinių užjūrio propagandistų ir
vietinių liberalų antroji jos frazės dalis buvo nepastebėta, o iš pirmosios
išpūstas grandiozinis mitas apie „totalitarinę sovietinę sistemą“.
Šiandien civilizuotame Vakarų pasaulyje
viskas atvirkščiai – seksas iki šiolei liejosi laisvai, o meilės buvo vis
mažiau. Meilės turinys, kaip vidinis ir sudarantis asmenybės socialumo pagrindą
vieno žmogaus palankumas bei prieraišumas kitam priešingos lyties žmogui,
išplaunamas. Pati meilė metamorfizuojama į Šv. Valentino dienos ar įvairiausių
TV – šou tipo karnavalinius renginius. Meilė visada būdavo paslaptingas ir
giliai intymus dalykas. Kai dabar ji išviešinama bei komercializuojama, tai ir
seksas tampa bizniu visomis šio žodžio prasmėmis.
Deja, ir ši „smulkaus biznio“ rūšis
šiandien tampa žaidimu į „vienus vartus“. Visuomenė, kurioje klesti
prostitucijos ir pornografijos verslas bei visa reklamos industrijos produkcija
persunkta erotiniais motyvais, staiga susirūpino „seksualiniu priekabiavimu“.
Dabar jau lengvas flirtas ar koks nors prisilietimas gali tapti vyrui mirtina
nuodėme, kuri prilygstama vos ne išprievartavimui.
Peržengiamos visos sveiko proto ribos,
visos civilizacijos ir kultūros tradicijos, griaunami ne tik visuomenės, bet ir
žmogaus egzistencijos pamatai, deformuojama žmogiškoji žmogaus prigimtis.
Blaivų ir šiais laikais eretišką mąstymą šioje situacijoje pademonstravo iškili
Prancūzų aktorė Katrina Deneva (Catherine Deneuve), kuri pasisakė už vyrų teisę
„priekabiauti“.
Kad neprikibtų lyčių lygybės sergėtojai
ir atsižvelgus į pasaulio modernėjimo procesus, gal šį teiginį tik reikėtų kiek
pakoreguoti – už vyrų ir moterų teisę tai daryti.
Žinoma, tradicinės kultūros ribose.
Šaltinis: Michailas
Bugakovas
Komentarų nėra:
Rašyti komentarą