Be revoliucinės teorijos negali būti
revoliucinio judėjimo, – kadaise teigė Leninas, pabrėždamas būtinumą kaip reikiant įsisavinti marksizmo mokymą. Tačiau teorija be empirinių
duomenų, be konkrečios tikrovės pažinimo – tėra sausa ir negyva raidė. Šios
tiesos nesupratimas, kaip taisyklė, baigiasi išdavikišku oportunizmu, arba
dogmatišku marazmu. Tai kaip niekad aktualu mūsų draugams, naujai ieškantiems
revoliucinio kelio XXI amžiui. Ryšium su kuo jų dėmesiui pateikiame paprastą,
bet vis dėlto klasikinį veikalą – istorinio Kinijos komunistų lyderio, Mao Dzeduno
straipsnį „Prieš knygų garbinimą“.
PRIEŠ KNYGŲ GARBINIMĄ
I. Kas neištyrė klausimo, tas neturi teisės pasisakyti
Jei nesi ištyrinėjęs konkretaus klausimo,
tai ir negausi teisės juo pasisakyti. Ar tai per griežta? Nei kiek. Kai nesi
įsigilinęs į klausimą, į esamus jo faktus ir praeities istoriją, kai nežinai jo
pagrindų – ką apie tai bešnekėsi, neabejotinai tebus nesąmonės. O kaip visi
žino, nesąmonės klausimų neišsprendžia, tad kodėl tada neteisinga atimti teisę
pasisakyti? Nemažai draugų nuolat užmerkia akis ir tauškia nesąmones, o komunistui
juk gėdinga taip elgtis. Ar komunistas gali būti užmerkęs akis ir taukšti
nesąmones?
Jokiu būdu!
Reikia ne niekus taukšti, o tyrinėti!
II. Tirti klausimą reiškia jį spręsti
Negali išspręsti klausimo? Na, tuomet
sėskis ir ištyrinėk tiek esamus faktus, tiek dalyko istoriją! Kai
klausimą būsi nuodugniai ištyrinėjęs, tada ir žinosi, kaip jį spręsti. Išvados
visada daromos po, o ne iki tyrimo. Tik bukapročiai pavieniui ar kartu
samprotauja, kad „rastų sprendimą“ ar „išvystytų idėją“ prieš tai neatlikę
tyrimo. Įsidėmėtina, kad tai negali privesti nei prie veiksmingo sprendimo, nei
prie geros idėjos. Kitaip tariant, tai būtinai veda link klaidingų sprendimų ir
idėjų.
Yra nemažai inspekcinį darbą dirbančių
draugų, o taip pat ir partizanų vadų bei naujai pareigas einančių kadrų, kurie
mėgsta vos atvykę į vietą daryti politinius pareiškimus, šokinėti kažką
kritikuodami ar smerkdami, nors tebūna paviršutiniškai susipažinę su padėtimi.
Tokie grynai subjektyvūs tauškalai iš ties nepakenčiami. Šie žmonės įprastai
viską sujaukia, praranda masių pasitikėjimą ir pasirodo esantys nepajėgūs
spręsti bet kokius klausimus.
Vos susidūrę su sudėtingesnėmis
problemomis, gan daug vadovaujančias pareigas einančių žmonių tiesiog
atsidūsta, neva negalėdami jų išspręsti. Tokie netenka kantrybės ir prašosi
perkeliami kitur motyvuodami tuo, esą jie „nesugeba ir negali atlikti pavestojo
darbo“; bet taip šneka bailiai. Tik stokis ant kojų, eik apžvelgti visų tau
patikėtų reikalų ir kaip Konfucijus „teiraukis apie kiekvieną menkniekį“ [1] –
tada ir pajėgsi išspręsti problemas, kokie menki tavo gebėjimai bebūtų; nes
nors prieš išeinant laukan tavo galva ir tuščia, tau grįžus tokia ji jau
nebebus – ji bus pilna problemų išsprendimui būtinos medžiagos; būtent taip
problemos ir sprendžiamos. Ar tam privalai išeiti laukan? Nebūtinai. Norint
prieiti prie sudėtinga atrodančios problemos ištakų ir išsiaiškinti kas vyksta
galima surengti situaciją pažįstančių žmonių susirinkimą-apklausą. Tada ir
sudėtingą klausimą bus lengva išspręsti.
Tyrimas gali būti prilyginamas ilgiems
nėštumo mėnesiams, o problemos išsprendimas – vaiko gimimui. Tirti klausimą iš
tiesų reiškia jį spręsti.
III. Prieš knygų garbinimą
Viskas tiesa, kas parašyta knygoje – taip dar
mąsto kultūriškai atsilikę kinų valstiečiai. Kaip bebūtų keista, Komunistų
partijoje taip pat yra žmonių, kurie per diskusijas nuolatos sako: „pasakyk,
kur taip rašoma knygoje“. Kai mes sakome, kad kokio aukštesnio vadovaujančio
organo nurodymas yra teisingas, taip yra ne tik dėl to, kad jis ateina iš „aukštesnio
organo“, bet todėl, kad jo turinys atitinka tiek objektyvias, tiek subjektyvias
kovos sąlygas bei jos reikalavimus. Klaidinga laikytis formalistinio požiūrio
ir aklai vykdyti nurodymus jų neišdiskutuojant ir neištiriant esamų sąlygų
šviesoje vien dėl to, kad jie ateina iš aukščiau. Būtent tokio formalizmo
daroma žala paaiškina, kodėl partinė linija ir taktika giliau neįsišaknija tarp
masių. Aklai ir, atrodytų, neprieštaraujant vykdyti aukštesnio organo nurodymą
iš tiesų reiškia ne jį vykdyti, bet kuo išmaniausiai jį sabotuoti.
Visuomeninių mokslų studijavimas vien tik
iš knygos, savo ruožtu, taip pat labai pavojingas ir gali vesti į
kontrrevoliucinį kelią. Aiškus to įrodymas, kad ištisi būriai kinų komunistų,
kurie studijuodami visuomenės mokslus apsiribodavo vien knygomis, tapo kontrrevoliucionieriais.
Kai sakome, kad marksizmas teisingas, taip yra tikrai ne dėl to, kad Marksas
būtų buvęs „pranašu“, bet dėl to, kad jo teorija pasitvirtino mūsų praktikoje
ir kovoje. Marksizmas reikalingas mūsų kovai. Bet mums priimant šią teoriją net
į galvą neateina tokių mistinių sąvokų, kaip „pranašystė“, formuluotės.
Daugelis perskaičiusių marksistinių knygų tapo renegatais, tuo tarpu kol
beraščiai darbininkai neretu atveju puikai supranta marksizmą. Žinoma, turime
studijuoti marksistines knygas, bet šios studijos privalo būti taikomos
realioms mūsų krašto sąlygoms. Mums reikalingos knygos, bet mes turime įveikti
nuo esamos situacijos atsiskyrusį knygų garbinimą.
Kaip galima įveikti knygų garbinimą?
Vienintelis kelias – tyrinėjant esamą situaciją.
IV. Esamos situacijos neištyrinėjimas lemia idealistinį klasinių jėgų įvertinimą ir idealistinę laikyseną darbe, vedančia į oportunizmą, arba pučizmą
Ar abejojate tokia išvada? Priimti ją
privers faktai. Tik pamėginkite įvertinti politinę situaciją, arba vesti kovą
neatlikę jokio tyrimo ir greitai pamatysite, ar toks įvertinimas, ar tokia
laikysena nėra nepagrįsta ir idealistnė, ar ji neprives prie oportunistinių ar
pučistinių nukrypimų. Taip yra ne dėl sugebėjimo iš anksto kruopščiai
suplanuoti veiksmus, bet dėl nesugebėjimo atidžiai išstudijuoti konkrečią
socialinę situaciją prieš rengiant planus – kaip dažnai ir nutinka mūsų
Raudonosios armijos partizanų daliniuose. Li Kujos [2] tipo karininkai bausdami
karius už nusižengimus nepaisydami sąlygų netaiko jokių išimčių. Todėl
pažeidėjai pasijunta buvę neteisingai nubausti, iš ko kyla daug ginčų, per
kuriuos vadai praranda autoritetą. Ar ne dažnai taip nutinka Raudonojoje
armijoje?
Privalome atsikratyti idealizmu ir
saugotis visų oportunistinių bei pučistinių klaidų. Tik tada pajėgsime į savo
pusę patraukti mases ir nugalėti priešą. O vienintelis būdas atsikratyti
idealizmu – įdėti reikiamas pastangas ir ištyrinėti esamą situaciją.
V. Socialinių ir ekonominių tyrimų tikslas – teisingai įvertinti klasines jėgas, suformuluoti teisingą kovos taktiką
Tai yra atsakymas į mūsų klausimą: kodėl
reikia tyrinėti socialines ir ekonomines sąlygas? Mūsų tyrinėjimų objektas
atitinkamai yra ne atskiri visuomeniniai reiškiniai, bet visos socialinės
klasės. Pastaruoju metu draugai iš 4-ojo Raudonosios armijos korpuso apskritai
skyrė laiko tiriamajam darbui [3], bet daugelis jų taikė klaidingą metodą.
Todėl jų tyrimų rezultatų reikšmė – lyg krautuvės sąskaitos, primenanti į miestą
atvykusio kaimo Jurgio išgirstus pletkus, arba nuo kokio kalno matomą
didmiesčio panoramą. Toks tyrimas yra menkavertis ir mūsų tikslų pasiekti
negali. O pagrindinis mūsų tikslas – pažinti skirtingų socialinių klasių
politinę ir ekonominę situaciją. Mūsų tyrimo rezultatas turėtų būti kiekvienos
klasės, jos vystymosi pakilimų ir kritimų vaizdas. Pvz., kai tyrinėjame
valstietijos sudėti, privalome ne tik žinoti, kiek yra valstiečių žemės
savininkų pusiau savininkų ir nuomininkų pagal nuomos santykius, bet dar
svarbiau žinoti, kiek yra buožių, kiek yra vidutinių bei vargingųjų valstiečių,
skiriamų klasės ar sluoksnio. Kai tyrinėjame prekeivių sluoksnį, turime ne tik
žinoti kiek jų prekiauja kuo, pvz. – grūdais, drabužiais, vaistažolėmis ir t.
t., bet juo labiau turime žinoti, kiek yra smulkių, vidutinių ir stambių
prekeivių. Turime ištyrinėti ne tik kiekvieną amatą, bet ir klasinius santykius
jo viduje. Turime ištyrinėti ne tik santykius tarp skirtingų amatų, bet ir
santykius tarp skirtingų klasių. Pagrindinis mūsų tyrimų metodas privalo būti
skirtingų visuomenės klasių analizė, o galutinis tikslas – jų tarpusavio
santykių supratimas, teisingas klasių jėgų įvertinimas, ir tada – teisingos kovos
taktikos formulavimas nustatant, kurios klasės revoliucinėje kovoje sudaro
pagrindinę jėgą, kurios klasės gali būti sąjungininkais ir kurios klasės turėtų
būti nuverstos. Tai vienintelis mūsų tikslas.
Kurios klasės vertos mūsų dėmesio? Jos
yra:
- Pramonės proletariatas
- Amatininkai
- Žemės ūkio darbininkai
- Vargingieji valstiečiai
- Miesto varguomenė
- Liumpenproletariatas
- Amatininkai meistrai
- Smulkieji prekeiviai
- Vidutiniai valstiečiai
- Buožės
- Žemvaldžiai
- Prekybinė buržuazija
- Pramoninė buržuazija
Savo tyrime turėtume skirti dėmesį visų šių
klasių ar sluoksnių padėčiai. Tose vietovėse, kur dabar dirbame, nėra tik
pramonės proletariato ir buržuazijos, o su visomis kitomis mes susiduriame.
Mūsų kovos taktika yra taktika santykyje su šiomis klasėmis bei sluoksniais.
Kitas rimtas ankstesnių mūsų tyrimų
trūkumas buvo nepagrįstas kaimo akcentavimas ignoruojant miestą, tad daugelis
draugų visada gan miglotai suprasdavo mūsų taktiką miestų varguomenės ir
prekybinės buržuazijos atžvilgiu. Kovos raida leido mums nusileisti nuo kalnų į
laukus [4]. Fiziškai nusileidome, bet protiškai dar likome kalnuose. Privalome
pažinti tiek miestus, tiek kaimus – priešingu atveju nepajėgsime atitikti
revoliucinės kovos reikalavimų.
VI. Kinijos revoliucijos pergalė priklausys nuo kinų draugų supratimo apie Kinijos sąlygas
Mūsų kovos tikslas – perėjimas nuo
demokratijos į socializmą. Šiame uždavinyje pirmasis žingsnis yra užbaigti
demokratinę revoliuciją į savo pusę patraukiant daugumą darbininkų klasės ir
pakeliant valstiečių mases bei miestų varguomenę žemvaldžių klasės,
imperializmo ir Gomindano režimo [5] nuvertimui. Sekantis žingsnis yra įvykdyti
šios kovos išsivystymą seksiančią socialistinę revoliuciją. Šio didžio
revoliucinio uždavinio įvykdymas nėra nei paprastas, nei lengvas darbas ir
priklausys vien nuo teisingos ir tvirtos proletarinės partijos taktikos. Jei kovos
taktika klaidinga, arba neryžtinga, ar baili – revoliucija tikrai patirs
laikiną pralaimėjimą. Privalu turėti omeny, kad buržuazinės partijos irgi
nuolat aptarinėja savo kovos taktiką. Jos svarsto, kaip geriau skleisti
reformistines nuotaikas tarp darbininkų klasės, kad ją suklaidintų ir nukreiptų
nuo Komunistų partijos vadovavimo, kaip paskatinti buožes slopinti vargingųjų
valstiečių sukilimus bei kaip organizuoti banditus revoliucinėms kovoms
užgniaužti. Esant situacijai, kur klasių kova vis aštrėja ir vedama
betarpiškai, proletariato pergalė pilnai priklauso nuo jo partijos, Komunistų
partijos teisingos ir tvirtos taktikos. Teisinga ir tvirta Komunistų partijos
kovos taktika jokiu būdu negali būti sukuriama kelių kabinete sėdinčių žmonių;
ji iškyla masinės kovos eigoje, t. y. per realų patyrimą. Todėl mes nuolatos
privalome tyrinėti socialines sąlygas ir atlikinėti praktinius tyrimus.
Nelankstūs, konservatyvūs, į formalizmą ir nepagrįstą optimizmą linkę draugai
mano, kad dabartinė taktika tobula, kad Partijos VII-ojo Suvažiavimo „Dokumentų
knyga“ [6] garantuoja ilgalaikę pergalę, kad visados galima laimėti tiesiog
laikantis nusistovėjusių metodų. Šios idėjos yra absoliučiai klaidingos ir
neturi nieko bendro su tuo, kad komunistai per kovą turėtų sukurti naujas
palankias situacijas; jos išreiškia grynai konservatyvią poziciją. Jei jos
visai neatmesime, ši linija padarys didelę žalą revoliucijai, o kartu pakenks
ir patiems draugams. Akivaizdu, kad Raudonojoje armijoje yra draugų, kuriuos
esama padėtis tenkina, kurie nesiekia nieko giliau suprasti, kurie laikosi
nepagrįsto optimizmo bei skleidžia klaidingą įsitikinimą, esą taip elgtis „yra
proletariška“. Jie gerai pavalgę ištisas dienas prasėdi savo kabinetuose,
vietoje to, jog eitų į mases tyrinėti. O kai tik jie kalba su žmonėmis, šiems
ima nusibosti jų šabloniškos frazės. Kad pažadintume šiuos draugus, turime pakeltu
balsu jiems tarti:
Nedelsiant meskite konservatyvias pažiūras!
Apsiginkluokite pažangiosiomis,
kovingosiomis komunistų idėjomis!
Stokite į kovą!
Eikite į mases tirti tikrovę!
VII. Tyrimo taktika
1. Reikia daryti apklausas, o apklausas
pravedinėti per diskusijas.
Tai vienintelis būdas priartėti prie
tiesos, vienintelis būdas daryti išvadas. Lengva suklysti, jei nevedate
apklausų per diskusijas ir apsiribojate pavienių žmonių asmeniniu patyrimu.
Neįmanoma prieiti teisingų išvadų, apklausas vedant atsitiktinai,
neišdiskutuojant centrinių problemų.
2. Kas turėtų dalyvauti tokiose
apklausose?
Tie, kurie gerai susipažinę su
socialine-ekonomine padėtimi. Kai dėl amžiaus, geriausiai tiktų vyresni, nes
jie turi turtingą patirtį ir ne tik žino esamą padėtį, bet taip pat supranta ir
priežastinius ryšius. Mums taip pat reikia ir kovos patirtį turinčių jaunuolių,
nes šie turi tiek pažangias pažiūras, tiek aštrų žvilgsnį. O profesiniu
požiūriu reikėtų įtraukti darbininkus, valstiečius, prekeivius, inteligentus,
kartais kareivius, o kartais net ir deklasuotus elementus. Žinoma, nėra būtinas
dalyvavimas tų, kurie nėra tiesiogiai susiję su konkretaus klausimo tyrimu.
Pvz. – darbininkų, valstiečių ar studentų dalyvavimas nebūtinas, kai tyrinėjama
prekyba.
3. Ar geriau apklausinėti daugiau, ar mažiau
žmonių?
Tai priklauso nuo paties tyrėjo
sugebėjimų. Mokantys vesti pasikalbėjimus gali kviesti daugiau – dešimt ar
dvidešimt žmonių. Gausi apklausa turi savų pliusų – renkant statistikas galima
gauti tikslesnius atsakymus rezultatus, kai renkama statistika (pvz. – siekiant
nustatyti vargingųjų valstiečių dalį tarp visos valstietijos), arba daromos
išvados (pvz. – aiškinantis kas geriau, tolygus, ar diferencijuotas žemių
padalijimas). Žinoma, tai turi ir savų trūkumų – nemokantiems vesti
pasikalbėjimų bus sunku palaikyti tvarką. Galiausiai žmonių skaičius priklauso
nuo paties tyrėjo. Tačiau dalyvauti turėtų nors treji žmonės – priešingu atveju
informacija bus per daug ribota, kad atspindėtų esamą padėtį.
4. Reikalingas tematinis apklausos planas.
Tematinis planas turėtų būti paruošiamas
iš anksto. Tyrėjas kelia klausimus pagal planą, o dalyvaujantieji atsako. Kas
tik neaišku ar abejotina turėtų būti išdiskutuojama. Tematinis apklausos planas
turėtų turėti ir potemes. Pvz. – „prekyba“ yra bendra tema, o jos potemės – „audiniai“,
„maistas“, „vaistažolės“ ir t. t. „Audeklai“, tuo tarpu, gali būti dalijami į „fabrikinius“,
„naminius“, „šilką“ ir pan.
5. Reikia dalyvauti pačiam.
Visi, priklausantys vadovybei – nuo vietinės
savivaldos pirmininkų iki centrinės valdžios pirmininko, nuo būrio vado iki
štabo viršininko, nuo kuopelės sekretoriaus iki generalinio partijos
sekretoriaus – turėtų patys vykdyti apklausas apie socialinę-ekonominę
situaciją, o ne remtis išimtinai rašytiniais pranešimais. Nes tyrinėti ir
skaityti pranešimus – du skirtingi dalykai.
6. Reikia įsigilinti.
Pirmą kartą atliekantys apklausas
pirmiausiai turėtų atlikti vieną-dvi gilumines apklausas, t. y. detaliai
susipažinti su konkrečia vietove (pvz. – kaimu ar miestu), arba konkrečiu
klausimu (pvz. – maisto, ar pinigų). Giluminis konkrečios vietos ar klausimo
supratimas padės rasti būdą toliau tyrinėti kitas vietoves bei klausimus.
7. Reikia vesti užrašus.
Tyrėjas turėtų ne vien pirmininkauti
apklausoms-susirinkimams ir reikiamai vesti pasikalbėjimus, bet ir vesti
užrašus – pats fiksuoti jų rezultatus. Kiti to negali daryti už tave.
1930
m. gegužė
Šaltinis: Oppose
Book Worship; Против книгопоклонства
Vertė: Juozas
Mickevičius
[1] Konfucijus. Apmąstymai ir pašnekesiai. V., 1994, p. 68.
[2] Li Kui – garsaus kinų romano „Šchuichučuano“, kuriame pasakojama apie šiaurės Sinų dinastijos (960-1127 m.) laikais vykusį valstiečių sukilimą, herojus. Jis buvo tiesus, atviras ir ištikimas valstiečių revoliucijai, bet kartu grubus ir beatodairiškas.
[3] Mao ypač pabrėždavo tiriamojo darbo reikšmę, laikydamas socialinius tyrimus bene svarbiausiu partinės vadovybės uždaviniu. Tiriamasis darbas Mao ilgainiui buvo vystomas Raudonosios armijos 4-ajame korpuse. Jis pabrėžė, kad tokie tyrimai turėtų būti įprastine darbo dalimi, tuo tarpu Raudonosios armijos Politinė valdyba net buvo parengusi skirtingoms temoms (pvz. – masinių judėjimų, arba reakcionierių padėčiai, liaudies ūkiniam gyvenimui, žemės nuosavybės pasiskirstymui tarp skirtingų socialinių klasių ir kt.) skirtus šablonus. Iš Raudonosios armijos visur buvo reikalaujama susipažinti su vietine situacija ir formuluoti masių poreikius atitinkančius šūkius.
[4] „Kalnais“ čia įvardijamas Cinganšano rajonas, esantis tarp Siangsi ir Hunano provincijų; „laukais“ įvardijamos lygumos Siangsi pietuose ir vakarų Fudziane. 1929 m. Mao išvedė 4-ąjį Raudonosios armijos korpusą iš Cinganšano kalnų į pietų Sianzi ir Fudzianą, kur buvo įsteigtos du baziniai revoliucijos taškai.
[5] Gomindanas – iš pradžių Sun Jat Seno vadovauta, Kinijos nacionalinio išsivadavimo (ir buržuazinės-demokratinės) revoliucijos siekusi politinė partija, tapusi valdančiąja. Po Sun Jat Seno mirties 1925-aisiais pasukusi reakcijos ir antikomunizmo keliu vadovaujant Čan Kai Ši, gynė Kinijos stambiųjų žemvaldžių ir feodalų interesus.
[6] „Dokumentų knygą“ sudarė 1928 m. liepą įvykusio Kinijos Kompartijos VI-ojo Suvažiavimo dokumentai, tame tarpe politinė rezoliucija bei rezoliucijos valstiečių, žemės, politinės valdžios organizavimo ir kt. klausimais. 1929 m. pradžioje Raudonosios armijos 4-ojo korpuso fronto komitetas šias rezoliucijas knygos pavidalu išleido platinimui tarp Raudonosios armijos bei vietinių partinių organizacijų.
[2] Li Kui – garsaus kinų romano „Šchuichučuano“, kuriame pasakojama apie šiaurės Sinų dinastijos (960-1127 m.) laikais vykusį valstiečių sukilimą, herojus. Jis buvo tiesus, atviras ir ištikimas valstiečių revoliucijai, bet kartu grubus ir beatodairiškas.
[3] Mao ypač pabrėždavo tiriamojo darbo reikšmę, laikydamas socialinius tyrimus bene svarbiausiu partinės vadovybės uždaviniu. Tiriamasis darbas Mao ilgainiui buvo vystomas Raudonosios armijos 4-ajame korpuse. Jis pabrėžė, kad tokie tyrimai turėtų būti įprastine darbo dalimi, tuo tarpu Raudonosios armijos Politinė valdyba net buvo parengusi skirtingoms temoms (pvz. – masinių judėjimų, arba reakcionierių padėčiai, liaudies ūkiniam gyvenimui, žemės nuosavybės pasiskirstymui tarp skirtingų socialinių klasių ir kt.) skirtus šablonus. Iš Raudonosios armijos visur buvo reikalaujama susipažinti su vietine situacija ir formuluoti masių poreikius atitinkančius šūkius.
[4] „Kalnais“ čia įvardijamas Cinganšano rajonas, esantis tarp Siangsi ir Hunano provincijų; „laukais“ įvardijamos lygumos Siangsi pietuose ir vakarų Fudziane. 1929 m. Mao išvedė 4-ąjį Raudonosios armijos korpusą iš Cinganšano kalnų į pietų Sianzi ir Fudzianą, kur buvo įsteigtos du baziniai revoliucijos taškai.
[5] Gomindanas – iš pradžių Sun Jat Seno vadovauta, Kinijos nacionalinio išsivadavimo (ir buržuazinės-demokratinės) revoliucijos siekusi politinė partija, tapusi valdančiąja. Po Sun Jat Seno mirties 1925-aisiais pasukusi reakcijos ir antikomunizmo keliu vadovaujant Čan Kai Ši, gynė Kinijos stambiųjų žemvaldžių ir feodalų interesus.
[6] „Dokumentų knygą“ sudarė 1928 m. liepą įvykusio Kinijos Kompartijos VI-ojo Suvažiavimo dokumentai, tame tarpe politinė rezoliucija bei rezoliucijos valstiečių, žemės, politinės valdžios organizavimo ir kt. klausimais. 1929 m. pradžioje Raudonosios armijos 4-ojo korpuso fronto komitetas šias rezoliucijas knygos pavidalu išleido platinimui tarp Raudonosios armijos bei vietinių partinių organizacijų.
Vašingtono policija užėmė Venesuelos ambasadą ir atidavė ją opozicijai. Tai padeda ar trukdo susigaudyti situacijoje?
AtsakytiPanaikintiTai labai aiškiai rodo, kad JAV imperialistai toliau agresyviai sieks nuversti kairiąją Venesuelos vyriausybę.
AtsakytiPanaikintihttp://kibirkstis.blogspot.com/2019/05/jav-uzgrobe-venesuelos-ambasada.html