Žiemos švenčių sezonas – kur tik
pažiūrėsi, vis kas nors kalba apie „Kalėdų dvasią“ – štai ir S. Skvernelis su
D. Grybauskaite vakar per televiziją postringavo
apie tariamą solidarumą, užuojautą ir t. t. ir pan. Netrūksta ir „šventinių
vakarienių“, kuriomis dosnieji ponai buržujai su kunigais taip labdaringai
šelpia Lietuvos varguolius. Bet už pompastiškų žiemos švenčių blizgučių slypi
gerokai niūresnė, kasdieniška krašto tikrovė. Nešventiška taip kalbėti? Galbūt
ir taip – bet verčiau karti tiesa, nei saldus melas...
Štai anot
prezidentės, mūsuose gyvenimas labai ir labai geras – vyrauja ne blogybės,
bet klestėjimas ir laimė. Toks geras, kad tuštėjančioje, apie milijoną
emigrantų Vakarams pigia darbo jėga atidavusioje Lietuvoje vietoje anksčiau, „baisiaisiais“
tarybiniais laikais puikiai gyvavusių pramone ir žemės ūkiu besivertusių
gyvenviečių randasi Mongolijos
stepėms gyventojų tankumu prilygstančios dykvietės.
Plinta
narkomanija ir visos atitinkamos ligos, o jaunimas
ant gatvių vienas kitą žudo – muša, pjauna, bado. Užtenka vien praeiti
Vilniaus, prestižiškiausio, vitrininio buržuazinės Lietuvos miesto – Stoties rajono
gatvėmis, ir pamatysi
niūrią tikrovę. Skurdą, invalidus ir atvirai parsidavinėti siūlančias, „ant
dozių“ pakabintas prostitutes.
Prisiminus, kad apie
trečdalis lietuvių randasi ties ar žemiau skurdo ribos, o netgi
žemiau – kas penktas, klausimas, nuo ko gi bėgama, lieka retorinis. Masės
skursta, vos galą su galu tesuduria, o saujelė buržujų oligarchų –
prekybininkų, bankininkų, fabrikantų ir spekuliantų – ramiai sau kraunasi
turtus romiomis avelėmis verčiamų „runkelių“ sąskaita. Ir dėl ko visa tai? Ogi
dėl pelno, prieš kurį viskas – ir sąžinė, ir paprasčiausias žmoniškumas, kapitalizmo
sistemoje virsta niekais. Tokia tikrovė, kurią užginčyti
sunku ir oficialiesiems mūsų ekonomistams.
Bet ateina žiema, prasideda adventas,
pagaliau, ateina Kūčios su Kalėdomis – ir vadinamasis elitas, storapilviai
valdžiagyviai, buržujai ir kunigėliai – visi, šiokią dieną nei kiek
nesijaudinantys dėl liaudies gyvenimo skausmų ir piktžaizdžių – staiga susirūpina
„artimo“ dalia. Organizuoja labdaros akcijas, dalina žaislus skurstantiems
vaikams, maistą – badaujantiems bedarbiams, senoliams ir t. t. ir pan. Nors ir
trumpam, bet vilkai virsta avelėmis, velniai – geraisiais samariečiais. Ar tik
apsimeta, ar netgi nuoširdžiai šitaip daro. Bet kas iš to? Kasdien palikti
gyventi lyg žvėrys, paklusdami žvėriškam kapitalistinės konkurencijos –
visuomeninių džiunglių įstatymui – vos keletą dienelių pabandome suimituoti
žmonišką gyvenimą. Gi „svajonių išsipildymo metas“...
Kaip gražu! Ar ne? Pabūsime labai
negražiais ir pasakysime tiesiai: nei velnio!
Kaipgi mąsto mūsų ponai buržujai?
Paprastai ir praktiškai.
Štai, patys pralobę iš svetimo triūso ir
prakaito, nuo savojo poniško buržujų stalo numesime vargetoms vieną kitą
trupinėlį – ir tik žiūrėk – kokie mes geručiai, kaip mylime „paprastą liaudį“, krikščioniškai
tariant, „artimą“. Bet tuo pačiu, taip karštai jį „mylėdami“, nagais ir
dantimis ginsime tvarką, ginsime politiką, ginsime sistemą, kuri daro žmones
vargetomis, kuri verčia jaunuolius narkomanais, iškrypėliais ir nusikaltėliais,
senolius – leisgyviais skeletais, moteris – prostitutėmis.
Labdara – patogi ir veidmainiška
buržuazijos praktika, skirta visuomenės piktžaizdėms, giluminiams klasiniams
prieštaravimams pridengti ir užtušuoti. Bėdoms ne išspręsti, bet papudruoti, taip
sakant, nuskausminti žaizdas. Palikti viešpataujantįjį blogį neliestą ir
nukreipti dėmesį nuo jo priežasčių į blizgantį lėkšto ir bejėgio, šventeiviško
gerumo glaistą.
Kam tai naudinga? Ne liaudžiai, ne darbo
žmonėms. Naudinga tai tik viršūnėlei, kuri, numesdama „runkeliams“ trupinių nuo
stalo, sėkmingai „pijarinasi“, iš savęs darydama tariamos dorybės simbolį. Bet
gana viso to – nereikia mums buržujų stalo trupinių!
Verčiau meskime šalin visas labdaras ir
tuos, kurie iš jų reklamuojasi ar netgi biznius darosi. Sueikime draugėn, dirbkime
ir kovokime iš vien už tokią Lietuvą, už tokią visuomenę, už tokį pasaulį,
kuriame žmoniškumas – meilė, brolybė ir solidarumas – būtų ne platoniška
šventine svaja, o gyva kasdienine tikrove.
Kibirkštis
Komentarų nėra:
Rašyti komentarą