Spalio revoliucija – tai siaubas,
žudynės ir teroras, o josios rezultatas – Tarybų valstybė – bene didžiausia
visų laikų tragedija. Bet štai jai žlugus gyvename anksčiau neregėtame laisvės
ir demokratijos aukso amžiuje. Tokia tariamoji tiesa, mums peršama masinėse (dez)
informacijos priemonėse „apžvalgininkais“, „istorikais“ bei „ekspertais“
prisistatinėjančių politinių prostitučių. Tos pat „tiesos“ mokomės mokyklos
suole. Ją išgirstame ir universitetų, kolegijų auditorijose.
Visgi patsai gyvenimas verčia suabejoti.
Skurdas ir priespauda, krizės, nesibaigiantys karai, etniniai bei religiniai
konfliktai, pabėgėlių minios, fizinis ir moralinis visuomenės išsigimimas –
štai kapitalistinio pasaulio tikrovė, kuriai, anot dabarties „demokratų“ ir „istorijos
pabaigos“ šauklių, jokios esminės alternatyvos nėra ir būti negali. Ar tikrai
taip?
1917-ųjų lapkričio 7-osios, Didžiojo
Spalio, įvykiai, kuomet sukilę Rusijos darbininkai ir valstiečiai, V. Lenino
bolševikų partijos vadovaujami, nuvertė Laikinąją buržuazinę vyriausybę, pradėdami
pergalingą socialistinę revoliuciją ir Tarybų valdžios pavidalu sukurdami
pirmąją žmonijos istorijoje darbo žmonių valstybę, pilniausią kada nors buvusią
demokratiją, parodė tokią alternatyvą esant ne tik teorijoje, bet ir praktikoje
galima.
Naujoji revoliucinė valstybė, 1922 m.
tapusi TSRS, pirmaisiais savo gyvenimo dešimtmečiais parodė, kad socializmo –
visuomeninės gamybos priemonių nuosavybės ir darbo žmonių valdžios – pagrindu netgi
toksai atsilikęs kraštas, kaip buvusioji carinė Rusijos imperija, galįs tapti
galinga pramonine bei karine jėga, 1941-1945 m. žūtbūtinėje kovoje pajėgia įveikti
kone visos Europos galybe besirėmusią vokiškojo fašizmo pabaisą.
Šioji valstybė realiai likvidavo buvusį
skurdą ir aštriausią socialinę nelygybę, pirmoji pasaulyje pripažindama vyrų ir
moterų lygiateisiškumą, praktikoje įgyvendindama nacijų lygiateisiškumo bei
apsisprendimo principą ir sukurdama beprecedentę švietimo, sveikatos apsaugos
bei rūpybos sistemą. Pasiekti milžiniški materialinės bei dvasinės kultūros
laimėjimai. Garantuotas darbas, būstas ir orus gyvenimas – tai buvo pamatinės
Tarybų šalies piliečių teisės, apie kurias šiandien didžioji dauguma
kapitalizme gyvenančiųjų žmonių tegali tik pasvajoti.
20-ojo amžiaus viduryje šios alternatyvos,
kurią tiek žodžiais, tiek darbais pademonstravo Spalio revoliucija, būta tokios
įtikinamos, kad josios akivaizdoje drebėję netgi stambieji monopolininkai,
buržuazinio pasaulio viešpačiai, ėmė daryti nuolaidas didžiųjų kapitalistinių
šalių darbininkams, šiems atseikėdami žymesnę dalį bendrojo pyrago tiek
didesnių atlyginimų, tiek socialinių garantijų bei sušvelnintų darbo sąlygų
pavidalu.
Visgi istorija prieštaringa –
nesisukanti ratais, bet neinanti ir tiesia linija – ji eina zigzagais, kilimais
ir atkryčiais, dramatiškomis spiralėmis. Istorijos dialektika nepasigailėjo ir Tarybų
valstybės – buvusi pasaulinės revoliucijos, tarptautinio komunistinio judėjimo
bastionu, TSRS tapo savo pačios vidujinio išglebimo, idėjinio bei politinio
nuosmukio auka.
Ilgametis kontrrevoliucinis procesas,
įgijęs pagreitį 1956 m. chruščiovinį revizionizmą įšventinusio XX TSKP
suvažiavimo išdavoje, baigėsi TSKP ir TSRS, o kartu su ja, ir visos pasaulinės
socializmo sistemos žlugimu 1991-aisiais. Tuometė partinė nomenklatūra, atitolusi
nuo liaudies reikalų ir sudarydama atskirą, parazitinę kastą socialistinės
visuomenės viduje, po abstrakčios demokratijos priedanga uzurpavo valdžią,
restauruodama kapitalizmą, išgrobstydama buvusiąją visaliaudinę nuosavybę ir
tapdama tikrų tikriausia buržuazija.
Tragiškieji 1990-ųjų įvykiai, juos sekęs
tarptautinio komunistų ir darbininkų judėjimo nuosmukis, išdavystės ir melas –
visa tai iki šiolei duoda peno antikomunizmo propagandai, kurios pagrindiniu tikslu,
kaip buvo, taip ir lieka istorijos klastojimas, tiesos apie TSRS ir socializmo
statybą apskritai iškraipymas.
Pamirštama, kad TSRS gyvavusiojo
socializmo, užgimusio Spalio revoliucijos ir Rusijos pilietinio karo ugnyse,
būta tik ankstyvosios, žemutinės pilnai taip ir neišsiskleidusios naujosios
visuomenės santvarkos – komunizmo – fazės. Kokie nuostabūs gali būti laimėjimai
socializmo, ką bekalbėti apie pilnutinį komunizmą, esant dabarties
mokslinei-technologinei bazei, lieka retoriniu klausimu.
Alternatyva kapitalizmui yra. Kitoks
pasaulis įmanomas. Geresnis, žmoniškesnis ir teisingesnis. Kuriame žmogus
žmogui – ne vilkas ar avis, ne ponas ar vergas, bet bičiulis, draugas ir
brolis. Šį pasaulį teoriškai išreiškė didieji marksizmo-leninizmo klasikai: K.
Marksas, F. Engelsas ir V. Leninas; jį praktiškai įkūnijo jaunoji Tarybų
valstybė, pirmaisiais savo egzistavimo dešimtmečiais ėmusi perkėlinėti idėją į
tikrą, pilnakraujį gyvenimą.
Užtat ir regime prieš Spalio
revoliuciją, prieš TSRS, prieš socializmą ir komunizmą apskritai nukreiptą juodžiausios
propagandos bei istorijos klastojimo kampaniją, skirtą darbo žmonėms,
darbininkams, žemdirbiams bei kūrybinei inteligentijai, ypač jaunajai kartai,
suklaidinti.
Laimei, melo kojos – trumpos. Tiesa pati
beldžiasi į liaudies gyvenimą. Žadėtąjį kapitalistinį rojų buvusiųjų tarybinių
respublikų žmonės mato kaip savo ausis. Pasakos apie socialinį mobilumą, gausos
bei gerovės visuomenę, klestėjimą Europos Sąjungos ir NATO sudėtyje, besisukant
JAV kontroliuojamos pasaulio tvarkos orbitoje, taip ir lieka pasakomis. Vergiškos
darbo sąlygos, turčių savivalė ir abejotinos ateities perspektyvos – tikrovė
didžiulės dalies jaunimo, nekalbant apie saujelę „auksinių“ buržujų ir buožių
vaikų, sudarančių būsimąjį dabarties „demokratijų“ elitą, lygesniuosius tarp
lygiųjų. Neišvengiamą socialinį sprogimą atitolina masinė emigracija,
viršutinių dirbančiųjų sluoksnių papirkimas atliekamais pinigais bei sėkmingai
psichologinio karo pavidalu vedama masių ideologinė kontrolė.
Tokia tikrovė eilėje buvusiojo
socialistinio bloko šalių – ne išimtis ir Lietuva. Šiomis sąlygomis klasinio,
politinio liaudies sąmonėjimo proceso įsibėgėjimas yra tiktai laiko klausimas.
Ilgametė antikomunistinė propaganda, prieš komunizmo šalininkus nukreiptas
melas bei teisinės ir neteisinės persekiojimo priemonės nesustabdys anksčiau ar
vėliau įvyksiančio komunistinės idėjos, apskritai pažangių, revoliucinių
nuotaikų atgijimo. Komunistinių Didžiojo Spalio idealų jėga – jų buvime
vieninteliu nuosekliu, moksliškai paremtu atsakymu į kapitalistinio pasaulio
keliamas problemas, jų gyvenimiškame tikrume ir paprastume. Tai užtikrina jų
nemirtingumą.
Naujoms kartoms teksiąs uždavinys pakelti
nuo žemės ir iki galutinės pergalės nešti raudonąją socializmo-komunizmo
vėliavą, gėdingai numestą šiaudiniais „patriotais“, nacionalistais arba
vakarietiškais liberalais persidažiusio, buržujų klase virtusio
pseudokomunistinio elito įvykdytos valdžios uzurpacijos pasėkoje. Tačiau tai
neįvyksią savaime – šiojo garbingo siekio įgyvendinimas reikalausiąs
milžiniško, pasiaukojančio mūsų darbo. O į klausimą, ką daryti, atsakymą turime
nuo seno – jį mums davė ne sykį Lenino kartotas V. Lybknechto priesakas: „Studijuoti, propaguoti, organizuoti“.
Studijuoti
– dabarties gyvenimo realijas,
ekonomines, politines ir kultūrines problemas, o kartu ir tikrąją pasaulio bei
Lietuvos istoriją, pažinti praeities klasinę kovą, josios laimėjimus ir
pralaimėjimus, privalumus ir trūkumus; giliai bei visapusiškai įsisavinti
marksizmo-leninizmo mokslą, visas jo sudedamąsias dalis – filosofiją,
politekonomiją ir mokslinį komunizmą, klasių kovos teoriją, kūrybiškai taikant
jį tiek teorinio pažinimo, tiek praktinio veikimo baruose.
Propaguoti
– kelti darbo žmonių klasinį sąmoningumą,
nepasitenkinimą esama padėtimi, stiprinti jų supratimą, kad išnaudojimu,
priespauda, melu ir apgaule paremtas pasaulis nėra nei būtinas, nei
neišvengiamas, jog įmanoma gyventi kitaip, nei vartotojiškumo blizgučiais papuoštose
socialinėse džiunglėse. Kad įmanomas kitoks pasaulis, paremtas tarpusavio meile
ir solidarumu, sąžiningu darbu ir tikros kūrybos, tarnavimo liaudžiai, esamų ir
būsimų kartų gerovei, dvasia. Drąsiai skelbti didingas komunizmo idėjas.
Organizuoti
– marksistinius diskusijų,
skaitymų bei studijų ratelius, bendraminčių, į jaunimą, moksleivius, studentus
ir dirbančiuosius orientuotas kuopeles tiek politinei, tiek švietėjiškai ar
sportinei laisvalaikio veiklai; bendrą, koordinuotą ir drausmingą informacijos
sklaidą visomis įmanomomis priemonėmis į kuo platesnius liaudies sluoksnius. Ryšius
su darbo kolektyvais, tikrų ir kovingų, o ne buržujų ar valdiškų biurokratų
kišenėje nugulusių profsąjungų užuomazgas.
Taip dirbdami Rusijos bolševikai iš lenininės
kibirkšties įžiebė liepsną, ilgainiui apėmusią kone visą pasaulį, uždegusią šviesiausiųjų
žmonių širdis bei protus. Revoliucija buvo. Ji neprašė valdančiųjų ar jų
sarginių šunų leidimo, bet ėjo ryžtingai ir iki galo. Lygiai ir šiandien – nors
ir kitomis, bet ne mažiau sudėtingoms istorinėms sąlygoms – privalome dirbti ir
siekti, kad šis darbas išplistų po visus Lietuvos kampelius.
Dirbti, kovoti – iki laimėsime. Taip
mokė legendinis lietuvių bolševikas, Spalio revoliucijos dalyvis K. Požėla.
Taip ir darysime. Metus iš metų, ruošdami kol kas dar neišartą, varganą dirvą,
nebijodami, kad sėją nuo pjūties galėsiąs skirti nemažas laikas. Dirbsime ir
kovosime – iki laimėsime. Revoliucija ne tik buvo – ji bus. Ir leidimo ji
neprašys – ateis valdančiųjų neprašyta.
KOMUNIZMAS NUGALĖS!
Kibirkštis
Komentarų nėra:
Rašyti komentarą