Kol dauguma lietuvių sutiko dar vieną
eilinį savaitgalį, gailėdamiesi nebent to, kad negaus papildomos nedarbo
dienos, „padorioji ir lojalioji“ miesčionija išėjo į didžiųjų šalies miestų
gatves sudalyvauti oficioziniuose taip vadinamos nepriklausomybės dienos
renginiuose. Valdiškuosius „patriotinius“ paradus bent Vilniuje, kaip jau
įprasta, sekė „alternatyvus“ – fašistuojančių tautininkų šventinis
pasivaikščiojimas, šį kartą neapsiėjęs be iškilmingai neštų JAV vėliavų (Delfi).
Kaip žinia, tautininkų eisenos sulig kiekvienais metais mažėja: šiandien 17 val. Vilniaus Katedros aikštėje prasidėjęs renginys patraukė vos kelis šimtus dalyvių, nors prieš eilę metų šiuose paraduose matydavome daugiau kaip tūkstantį. Šito priežastys – tiek pats vadinamojo „tautinio judėjimo“ vidinis susiskaldymas, tiek toji aplinkybė, kad anksčiau tautininkų monopoliu buvusius minėjimus nuo karo Ukrainoje pradžios gana sėkmingai ėmė rengti konservatoriai.
Kaip žinia, tautininkų eisenos sulig kiekvienais metais mažėja: šiandien 17 val. Vilniaus Katedros aikštėje prasidėjęs renginys patraukė vos kelis šimtus dalyvių, nors prieš eilę metų šiuose paraduose matydavome daugiau kaip tūkstantį. Šito priežastys – tiek pats vadinamojo „tautinio judėjimo“ vidinis susiskaldymas, tiek toji aplinkybė, kad anksčiau tautininkų monopoliu buvusius minėjimus nuo karo Ukrainoje pradžios gana sėkmingai ėmė rengti konservatoriai.
Tuo tarpu Seime galėjome girdėti įvairių
politikierių bei kitų „elito“ atstovų pasisakymus; antai Katalikų bažnyčios
Lietuvoje galva, arkivyskupas S. Tamkevičius, iš Seimo tribūnos patetiškai
postringavo apie „tikrąją laisvę“, kurios
rūmas statomas „ant tiesos, dorybių, ypač, meilės bei pagarbos žmogui uolos“, o
ne „mąstant tik apie pinigus ir savo įgeidžių tenkinimą“ (Delfi).
Skamba gražiai, tiesa?
S. Tamkevičius moralizuoja Seimo nariams |
Pagaliau, ir vadinamoji nepriklausomybė,
kurią, prisidėdami prie M. Gorbačiovo inicijuoto Tarybų Sąjungos griovimo ir
kapitalizmo restauravimo, liaupsino sąjūdiečiai ir kovo 11–osios signatarai,
virto paprasčiausiu farsu: be to, kad nuo pat pradžių įvykiams dirigavo Vašingtonas,
2004 m. įstojimas į ES ir NATO, 2009 m. ratifikuota Lisabonos sutartis ir 2014
m. Lietuvos teritorijoje įsikūrusios užsienio sausumos karinės pajėgos – galutinai
paneigia pasaką, kad buržuazinės Lietuvos respublikos esama „nepriklausomos“
valstybės.
Paprastas žmogus iki 1990 m. lūžio
galėjo neabejoti nuo pat gimimo prieinamu nemokamu ir aukščiausios kokybės
švietimu bei sveikatos apsauga, būstu ir padoriai apmokamu darbu pagal savą
profesiją. Skurdas ar bedarbystė apskritai neegzistavo.
Tuo tarpu šiandien beveik 30% Lietuvos
gyventojų stačiai skursta (Delfi);
klesti bedarbystė, alkoholizmas ir narkomanija*; didžioji dalis jaunimo net ir
svajoti negali apie savą būstą, normalų darbą ar stabilumą; ką bekalbėti apie
aukštesnį dvasinį ar kultūrinį gyvenimą. Tai rezervuota tik „elitui“ ir
tiesiogiai jį aptarnaujančiajai „vidurinei klasei“, anot oficialios statistikos
sudarančiai vos 10% šalies gyventojų (Delfi).
Kaip jau pripažįsta netgi profesoriai, socialinį sprogimą pristabdo tik „apsauginiu
vožtuvu“ esanti masinė emigracija (VU
profesorius prabyla apie kapitalistinę Lietuvą).
Iškyla klausimas: ką ir kuriais galais
turėtume „švęsti“ kovo 11–ąją dieną? Švęsti turi pagrindą tik buržujai ir jų
politiniai statytiniai – tie, kurie viešpatauja Lietuvoje nuo pat 1990 m.
kontrrevoliucijos ir V. Landsbergio įteisintos privatizacijos, įtvirtinusios
mūsų šalyje išnaudotojiškus kapitalistinius santykius. Tokie, kaip Maximos „karalius“
N. Numavičius, „MG Baltic“ šulas D. Mockus, ar faktiškas Seimo pirmininkas R. Karbauskis –
tie, kurių pilys ir vilos augo, kol darbo liaudis skurdo. Jie ir valdo Lietuvą,
kuruodami jiems pavaldžias politines partijas, kurių galvos savo ruožtu atsiskaitinėja
dar ir Briuselio bei Vašingtono „ponams“.
Paprastam lietuviui kovo 11 d. tiesiog
nėra ko švęsti: nei nepriklausomybės, nei laisvės, nei klestėjimo – nieko, ką
žadėjo sąjūdiečiai – nėra. Anot K. Markso, tragedija virto farsu; ir čia kyla
klausimas: kas iš tikrųjų buvo 1990 m. kovo 11–oji? Norėdami tai suprasti,
turime nusiimti nuo akių spalvotuosius akinius, kurie mums uždedami dar
mokyklos suoluose ir atsisakyti į galvas įkaltų klaidingų istorinių stereotipų.
Dar iki M. Gorbačiovo „Perestroikos“,
faktinį valdymą Tarybų Sąjungoje buvo perėmusi Kompartijos viršūnėse
įsitvirtinusi iš visuomenės parazitavusių biurokratų kasta, ilgainiui tapusi
faktine buržuazijos klase socialistinės valstybės viduje; trokšdama išplėsti
savo turtus bei privilegijas, ši sąmoningai ėmėsi socializmo sunaikinimo, palaimindama
„Perestroiką“ ir tą patį mūsų Sąjūdį. Nenuostabu, kad po 1990 m. buvusieji
partiniai nomenklatūrininkai ir sudarė gretas naujai susikūrusios buržujų–privatizatorių
klasės.
A. Sniečkus (1903-1974) |
Deja, pastarojo nuogąstavimai išsipildė:
sužaidę dalies žmonių tautiniais jausmais bei stichiniu nepasitenkinimu, „raudonieji
buržujai“, Vakarų „demokratijų“ padedami, patys iš vidaus sugriovė socializmą,
žadėdami naivuoliams pieno ir medaus upes, kuriomis pastarieji, persisunkę vartotojiškomis
vertybėmis, patikėjo. To pasėkoje buvo sunaikinta Tarybų Sąjunga: kas buvo gera,
didžiąja dalimi žuvo, o kas buvo bloga, tik dar pablogėjo. Ilgainiui net tokie
Sąjūdžio simboliai, kaip S. Geda ir J. Marcinkevičius, turėjo proto bei
moralinės drąsos pripažinti, kad savo laiku klydo, patikėdami sąjūdiniais
pažadais.
1990 m. kovo 11–oji – ne laisvės ir
nepriklausomybės, o kontrrevoliucijos, kurios eigoje saujelei išsigimusios
Kompartijos nomenklatūros atstovų pavyko išgrobstyti visaliaudinę nuosavybę ir
tapti tikrų tikriausia kapitalistų klase, diena, neturinti nieko bendro su
lietuvių liaudimi ir jos istorine kova dėl socialinio ir nacionalinio
išsivadavimo.
Toji diena – šventė tik buržujams bei
jiems parankia propaganda patikėjusiems lengvatikiams; o doriems ir
sąmoningiems žmonėms, kurie neabejingi mūsų liaudį slegiančioms socialinėms problemoms,
dera tai pripažinti bei imti ieškoti alternatyvų ten, kur 30 metų
viešpataujantys mūsų „demokratai“ yra paskelbę uždraustąją zoną – marksizme,
socializme, komunizme. Tame moksle ir tuose idealuose, kuriuos išdavė TSKP
užgrobę savanaudžiai karjeristai.
J. Kuolelis |
Kuo greičiau tai suvoks Lietuvos ir
lietuvių liaudies likimui neabejingi, atsakymų į gyvenimo klausimus ir
sprendimų visuomenėje viešpataujančioms blogybėms ieškantys jaunųjų kartų
atstovai, tuo labiau jie priartės prie svarbios išvados, kad kovo 11–oji –
jokia ne laisvės ar nepriklausomybės šventė, o landsbergiečiai ir tautininkai
neturi jokio realaus tėvynės meilės monopolio.
Kibirkštis
* Lietuvos policijos generalinis
komisaras, L. Pernavas, komentuodamas skandalingąjį I. Strazdauskaitės nužudymą,
pats iškėlė nepatogias valdantiesiems tiesas: „Turbūt mums reikia kalbėti ne apie tai, kas nutiko ne taip, ne apie tą
automobilį, o apskritai apie sistemines problemas mūsų valstybėje, visuomenėje.
Pažiūrėkit, turbūt keli dalykai, kuriuos turime išskirti: tai didžiulė
socialinė atskirtis, tai karta asmenų, užaugusių po 1990 metų, gimę
nepriklausomoje Lietuvoje.“ (Kas
vyksta Kaune). Išsigimstantis ir žūstantis jaunimas – tai kapitalizmo
aukos.
Komentarų nėra:
Rašyti komentarą